تا سال 2018 میلادی هند به گونه ای کامل مرز خود با پاکستان را می بندد

© AFP 2023 / INDRANIL MUKHERJEEبیرق هند
بیرق هند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های هندی اعلام کرده‌اند که تا سال 2018 میلادی به گونه‌ی کامل مرز خود با پاکستان را می‌بندند و ممکن است از دیوارهای لیزری در بعضی بخش های مرزی استفاده کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا و بر بنیاد اطلاعیه وزارت داخله‌ی این کشور، پس از آنکه درگیری‌هایی در مرز کشمیر فروکش کرد و باشندگان بی‌جا شده‌ی کشمیر به خانه‌های‌‎شان برگشتند، کار ایجاد مانع‌ها در مرز با پاکستان را آغاز می‌کنند."

این کشور تصمیم دارد که دیوارهای لیزری را به عنوان مانع در بخش‌هایی از مرز با پاکستان نصب کنند.

رنجت سنگ، وزیر داخله‌ی هند گفته است:- "دیوارهای لیزری نصب شده به نیروی زمینی برای تامین امنیت منطقه‌های مرزی هند، در جامو و کشمیر، پنجاب، راجستان و گجرات کمک می کند."

به گفته‌ی سنگ، این مانع‌ها پس از مشورت با گروه‌ها، حزب‌های سیاسی و مقام های امنیتی و دفاعی به اجرا گذاشته می‌شود.

پیش از این نیز هند هشت سیستم لیزری ویژه‌ی شناسایی حرکت در امتداد مرزهای بین المللی در پنجاب نصب کرده بود.

پاکستان در واکنش به این تصمیم گفته است که طرفدار تشدید تنش‌ با هند نیست و می‌‎خواهد که رابطه‌ی دوستانه با این کشور داشته باشد.

عبدالباسط، نماینده‌ی ارشد پاکستان در هند گفته است:- "پاکستان همواره تلاش کرده است که همه‌ی اختلاف ها با هند از مجراهای سیاسی حل و فصل شود."

به گفته‌ی او، پاکستان نمی‌خواهد که تنش‌‎ها در منطقه زیاد شود؛ ‘اما اگر حرکتی از سوی هند برضد پاکستان دیده شود، این کشور آمادگی کامل برای پاسخ دهی دارد.'

وزارت دفاع امریکا برای نخستین بار از هند و پاکستان خواسته است که اختلاف‌های‌شان را از راه‌های سیاسی حل کنند.

سخنگوی این وزارت گفته است که تشدید تنش‌ها در منطقه به نفع دو کشور نیست و واشنگتن تماس با هر دور کشور را برای از سرگیری گفت‌وگوها ادامه می دهد.

پس از جدایی پاکستان از هند در سال 1947 میلادی، کشمیر به یک منطقه‌ی مورد مناقشه میان دو کشور مبدل شد و هر دو کشور ادعای مالکیت بر کل کشمیر را دارند.

با این حال بخشی از کشمیر در خاک هند و بخش دیگر در پاکستان قرار دارد.

اخیرا در یک ماه گذشته پس از حمله‌ی یک گروه مسلح بر یک اردوگاه نظامی در یوری کشمیر و کشته شدن شماری از نظامیان هندی، منازعه میان دو کشور شدت گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала