مسئول بانک خون افغانستان: از کمپاین اهدای خود به مناسبت ماه محرم 10 هزار سی سی خون به کندز می فرستیم

© Photo / کسراتجلیل از روز جهانی اهدای خون در کابل
تجلیل از روز جهانی اهدای خون در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئول بانک خون وزارت بهداشت افغانستان با بیان اینکه قرار است 10 هزار سی‌سی خون به کندز بفرستیم، اعلام کرد: کمپاین اهدای خون به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم امروز آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، عنایت هاشمی مسئول بانک خون وزارت بهداشت افغانستان در گفتگوی با خبرنگار این خبرگزاری اعلام کرده است، کمپاین اهدای خون به مناسب ماه محرم‌الحرام امروز آغاز شد.

وی با بیان اینکه در جریان سال‌های گذشته همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام کمپاین‌های خون‌دهی نیز برپا می‌شد، گفت: در سال جاری نیز امروز کمپاین اهدای خون آغاز شده است.

هاشمی افزود: بخشی از کمپاین خون‌دهی امروز آغاز به فعالیت کرده و قرار است بخش دیگر آن در روز عاشورا آغاز به کار کند.

وی با تأکید بر اینکه 8 مرکز اهدای خون برای همیشه در کابل فعال است، اظهار داشت: 6 مرکز دیگر جمع‌آوری خون به صورت سیار در جریان روزهای محرم در کابل فعالیت خواهد داشت.

مسئول بانک خون وزارت بهداشت افغانستان تصریح کرد: گروه‌های سیار وزارت بهداشت در تمام مناطق شهر فعال شده و قرار است خون اهدایی شهروندان را جمع‌آوری کنند.

از 34 ولایت خون جمع‌آوری می‌شود

وی با اشاره به دستور وزیر بهداشت افغانستان در مورد روند اهدای خون شهروندان، افزود: وزیر بهداشت افغانستان دستور داده تا کمپاین‌های اهدای خون در تمام ولایت‌ها فعال شده و گروه‌های سیار خون اهدایی شهروندان را جمع‌آوری کنند.

عنایت‌الله هاشمی با بیان اینکه خون اهدایی شهروندان هدر یا فروخته نخواهد شد، تصریح کرد: تمام خون‌های جمع‌آوری شده به کسانی که از سوی پزشکان نیازمند تشخیص شود، اهدا خواهد شد.

10 هزار سی‌سی خون به قندوز می‌فرستیم

وی با استقبال از همکاری شهروندان کابل و سایر ولایت‌ها جهت اهدای خون، گفت: اکنون که شهروندان کندز نیاز به خون دارند، قرار است مقداری خون به آن ولایت بفرستیم.

هاشمی با بیان اینکه مشکلات تراتزیتی فرا روی فرستادن خون به شهر کندز داریم، اظهار داشت: پس از رفع این مشکلات ما حدود 10 هزار سی‌سی خون که در بانک مرکزی خون جمع‌آوری کرده‌ایم را به کندز خواهیم فرستاد.

آمار خون‌های جمع‌آوری شده سال گذشته

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به همت شهروندان کابل و 33 ولایت دیگر در روزهای ماه محرم‌الحرام، گفت: تنها ما در جریان سال گذشته حدود 821 هزار سی‌سی خون از شهروندان کابل جمع‌آوری کرده بودیم.

مسئول بانک خون وزارت بهداشت افغانستان گفت: در جریان سال گذشته حدود یک میلیون و 483 هزار و 500 سی‌سی خون از 33 ولایت دیگر جمع‌آوری کرده بودیم

وی با اشاره به آغاز فعالیت کمپاین اهدای خون در سالجاری، گفت: امیدواریم در ماه محرم سالجاری بیشتر از سال گذشته خون جمع آوری و آن را به نیازمندان اهدا کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود از مردم خواست تا با بانک خون همکاری کرده و با اهدای خون خود سبب نجات جان شهروندان نیازمند شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала