امریکا- بزرگترین عامل منفی بر ثبات جهانی

© AP Photo / Mary Altafferامریکا- بزرگترین عامل منفی بر ثبات جهانی
امریکا- بزرگترین عامل منفی بر ثبات جهانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: بعد از اقدامات ایالات متحده امریکا در لیبیا و از بین بردن معمر قذافی، تعداد زیادی از کشور های همسایه لیبیا به فکر داشتن سلاح هسته یی شد. این حالت بزرگترین تاثیر منفی واشنگتن بر ثبات جهانی بود.

به گفته لاوروف-" در اکثر کشورهای دنیا به شمول مناطقی که قدرت های هسته ای غیر رسمی موقیعیت دارند، اوضاع دگرگون شده است. بخصوص بعد از امتناع ورزیدن قذافی از برنامه سلاح هسته ای و از بین رفتن وی، شاید هیچکس علاقه دچار شدن به سرنوشت او را نداشته باشد.

 تمام کشور های همسایه با لیبیا بطور جدی در این مورد فکر میکنند- وقتی قذافی با داشتن همکاری داوطلبانه به دلیل نداشتن سلاح هسته ای به این شرنوشت دچار شد، در حالیکه کوریای شمالی از سلاح هسته ای برخودار است اما هیچکس آنرا رسمی بحیث قدرت هسته ای نمشناسد و هیچگونه مخالفت ندارند. پس چرا ما از این حق برخوردار نباشیم".  

لاوروف افزود:" تمام این افراد جنرال ها، فرماندهان نظامی و کارمندان ارگانهای امنیتی صدام حسین اند، آنها ستون اصلی "حکومت اسلامی عراق و شام " داعش است که بعد از تباه کردن لیبیا، به سرعت در عراق و سوریه رشد میکند. این گروه تروریستی همچنان در افغانستان وجود دارد که با طالبان رقابت دارند". 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала