هشدار اشرف غنی به طالبان

© Zuhal SarhadAshraf Ghani اشرف غنی Ашраф Гани
Ashraf Ghani اشرف غنی Ашраф Гани - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اصلاحات نیاز به تغییراتی عملی دارد که باید برای آن آمادگی های عملی وجود داشته باشد

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان شب گذشته در پیام تصویری، به طالبان گفت: هیچ گاهی برنامه های بادار های خارجی آنها در کشور کامیاب نخواهد شد.
رئیس جمهور گفت: پیروان جهل که آزار و اذیت مردم برای شان شرم آور نیست، در چند روز گذشته در شهر کندز شمار زیادی از مردم را از دسترسی به آب، غذا و برق محروم ساخته اند و خانه های مردم را به سنگرهای خود مبدل ساخته اند.
اقای غنی افزود: نیروهای تازه نفس به ولایت قندز رسیده اند و دشمنان افغانستان حتما" سزای اعمال شان را می بینند.
رییس جمهور عامل دیگر جنگ در کشور را حضور حلقات مافیایی و گروهی دانسته می گوید: کسانی که در برابر اصلاحات مقاومت کنند و یا در فساد و مافیاگری نقش داشته باشند، با آنان برخورد قاطع خواهد شد. رییس جمهور غنی تاکید می ورزد که اگر در نهاد های مهم اصلاحات صورت نگیرد برنده جنگ نخواهیم شد.

غنی: جهان تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار نمی‌گیرد - اسپوتنیک افغانستان
غنی: جهان تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار نمی‌گیرد

وی گفت: "اصلاحات نیاز به تغییراتی عملی دارد که باید برای آن آمادگی های عملی وجود داشته باشد و همکاری همه جانبه صورت بگیرد، خصوصاً اصلاحات در نهادهای دفاعی و امنیتی. باید تعیینات در مناصب نظامی به دور از ملاحظات سیاسی و به دور از مداخلات زورمندان و حلقات مافیایی صورت بگیرد. بخش عمده مشکلاتی که در دو سال گذشته در کندز، هلمند، ارزگان و سایر نواحی کشور اتفاق افتاده است، از این جهت نبوده است که سربازان و افسران ما توانایی مقابله با دشمن را نداشته اند، بلکه به علت سپردن وظایف مهم به کسانی بوده است که از شایستگی مسلکی برخوردار نبوده، و با ملاحظات غیر مسلکی در آن مناصب گماشته شده بودند. فشار آوردن بر مسئولین برای تعیین افراد نالایق در مناصب نظامی، از علل عمده تلفات نظامی و ملکی بوده است. تداوم این وضعیت به هیچ صورت قابل تحمل نیست".
هفتاد و هشت درصد آموزگاران در کابل زن هستند - اسپوتنیک افغانستان
غنی: زنان افغانستان خیرات نمی‌خواهند

اقای غنی می گوید: از دشوارترین عرصه‌هایی که به اندازۀ جنگ با تروریزم در افغانستان پرهزینه و پر درد سر است، مبارزه با فساد و قانون‌گریزی می باشد.
وی علاوه نموده گفت: به مردم خود به صراحت می گویم که دشمنان تان تنها طالبان و داعشیانی نیستند که با شما به صورت علنی اعلان جنگ داده و فرزندان شما را به قتل می‌رسانند، بلکه عناصر مفسد، چه به شکل افراد و چه به شکل شبکه‌هایی از فساد و قانون شکنی، که در مقابل اصلاحات مقاومت می‌کنند، باعث بدنامی کشور در سطح بین المللی می‌شوند، با اقتصاد جرمی بر پیکر اقتصاد قانونی کشور ضربه می‌زنند، تاجران ملی را به بیرون بردن سرمایه شان از کشور وا می ‌دارند، و از عناصر مجرم و تبهکار حمایت می‌کنند، دشمنان دیگری هستند که سرنوشت این کشور را به تهدید گرفته‌اند، و جنایت شان کمتر از آن تروریست‌ها نیست.
زاخازوا حدس میزند که چرا امریکا در مورد جنگ در کندز نظر نمیدهد - اسپوتنیک افغانستان
زاخازوا حدس میزند که چرا امریکا در مورد جنگ در کندز نظر نمیدهد

غنی راه اندازی جنگ روانی از سوی دشمن را چالش دیگر در برابر حکومت دانسته گفت:جنگ روانی دشمنان این وطن برای در هم شکستن روحیه مردم از اهدافی است که آنان پیوسته دنبال کرده اند. ما باید همه یکجا و به صورت آگاهانه با این شرایط روبرو شویم تا این ترفند شیطانی را ناکارآمد بسازیم، و روحیه مردم و سربازان ما مقاوم بماند و اجازه ندهیم که با دامن زدن غیر لازم به نگرانی ها، دشمن به خواسته خود برسد.
این اظهارات در حالی صورت می گرد که یک شنبه شب عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری نیز از وضعیت رهبری در میان نیروهای کشور ابراز نگرانی کرده گفت: اگر شورای امنیت ملی بر وی اجازه دهد طالبان را از کندز بیرون خواهد راند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала