طالبان از ولایت فراه در حال فرار هستند

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: محمدناصر مهری سخنگوی والی فراه، در غرب افغانستان، اعلام کرده که این ولایت به «گورستان» طالبان مبدل شده و جنگجویان این گروه از ولایت فراه در حال فرار هستند.

آقای مهری در بیانیه‌ای که به رسانه‌ها فرستاده گفته است که پس از هشت روز جنگ و درگیری میان نیروهای امنیتی و افراد طالبان، جنگجویان طالبان از بیشتر مناطق این ولایت مجبور به فرار شده‌اند. او می‌افزاید که بیشتر درگیری‌ها در ولسوالی پشت‌رود در نزدیکی کمربند اول امنیتی مرکز جریان داشت. سخنگوی والی فراه می‌گوید که در نتیجه عملیات‌های مشترک هوایی و زمینی نیروهای امنیتی برخی از مناطق از جمله قریه‌های نوبهار، رج، روکین و بخشی از برنگتوت در ولسوالی پشت‌رود از وجود طالبان پاک‌سازی شده‌اند.

محمدناصر مهری می‌افزاید که در جریان چند روز درگیری 130 تن از افراد طالبان در ولایت فراه کشته و شصت تن دیگر شان زخمی شده‌اند. به گفته او، بخش عمده‌ی از تجهیزات نظامی و ترانسپورتی طالبان نیز تخریب شده است.

سخنگوی والی فراه می‌گوید که در جریان این درگیری‌ها بیست و هفت تن از نیروهای امنیتی نیز کشته و زخمی شده‌اند.

محمدناصر مهری از اعزام پنج‌صد تن از نیروهای تازه‌نفس به ولایت فراه نیز خبر داده می‌گوید که اکنون وضعیت امنیتی در شهر به حالت عادی برگشته است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که برخی از مقام‌های محلی از جمله اعضای شورای ولایتی فراه از محاصره شهر فراه بدست طالبان خبر داده و هشدار دادند که هرگاه نیروهای کمکی به محل اعزام نشوند و اقدام جدی علیه طالبان صورت نگیرد، فراه بدست طالبان سقوط خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала