غنی: طالبان می‌خواهد تعهدات و کمک‌های جامعه جهانی را زیر سوال ببرد

© Photo / ارگغنی: طالبان می‌خواهد تعهدات و کمک‌های جامعه جهانی را زیر سوال ببرد
غنی: طالبان می‌خواهد تعهدات و کمک‌های جامعه جهانی را زیر سوال ببرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان، با اشاره گسترش‌ ناامنی‌ها و درگیری شدید چند روزه میان نیروهای امنیتی و افراد طالبان در ولایت کندز، گفته که یکی از عوامل جنگ و ناامنی در این ولایت از سوی طالبان، زیر سوال بردن کمک‌ها و تعهدات جامعه جهانی به افغانستان است.

 

آقای غنی که شام دوشنبه با شماری از بزرگان، علما، اعضای شورای ولایتی، متنفذین و جوانان ولایت کندز دیدار و گفتگو داشت، افزود که تغییر وضعیت در کندز از اولویت‌های دولت به شمار می‌رود. وی گفت:‌ «کندز در اولویت توجه رهبران حکومت قرار دارد و نیروهای امنیتی و دفاعی تلاش می‌ورزند که با دقت و بدون آسیب‌رسیدن به مردم ملکی، شهر و اطراف ولایت کندز را از وجود دشمن پاک‌سازی نمایند. به این منظور نیروهای تازه‌نفس به کندز اعزام شده‌‌اند.»

اشرف‌غنی همچنین تاکید کرد: «نخست باید جهت و وضعیت را تغییر دهیم و سپس اصل مکافات و مجازات را تطبیق نماییم. ثبات به بی‌ثباتی نه، بلکه به اصلاحات تامین می‌شود. در بخش‌های ملکی و نظامی اصلاحات گسترده وارد می‌شود و در زمینه آوردن اصلاحات بنیادی حمایت مردم حتمی می‌باشد، زیرا بدون اصلاحات، در جنگ و صلح موفق شده‌ نمی‌توانیم.»

رییس جمهور افغانستان در این دیدار از صدای شهروندان کندز به عنوان صدای کل مردم افغانستان یاد کرده گفت که طالبان با گسترش فعالیت‌های مسلحانه خود می‌خواهد تعهدات و کمک‌های جامعه‌جهانی در بخش‌های نظامی و ملکی را در کنفرانس‌های وارسا و بروکسل برای افغانستان زیر سوال ببرد.

وی گفت: «کندز افغانستان کوچک و نمونه وحدت ملی است. عوامل مشکلات داخلی کندز باید تشخیص گردد و به همکاری مردم از میان برداشته شود. کوشش اعظمی ما تامین امنیت و ثبات در کندز می‌باشد، زیرا مشکلات مردم کندز را درک می‌کنیم و به‌ منظور کمک با بی‌جاشد‌گان این ولایت، ۷۵ میلیون افغانی تخصیص گردیده و این روند ادامه خواهد داشت.»

در همین‌حال، نمایندگان و بزرگان ولایت کندز از مقام‌های محلی این ولایت شکایت کرده می‌گویند که دولت باید در قبال کسانی که در انجام مسوولیت‌های شان غفلت کرده‌اند، بی‌تفاوت نماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала