شلاق زدن دانش‌آموزان در یکی از مکاتب ایران

© AFP 2023 / Mohamad Abd AbazidДети беженцев из Сирии в школе
Дети беженцев из Сирии в школе - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خانواده برخی از این دانش‌آموزان٬ خبر تنبیه فرزندان خود را تائید کرده و «نسبت به فشار وارده از سوی مدارس برای دریافت پول اعتراض» داشته‌اند.

مدیر مکتب روستای مختار‌آباد ولسوالی رودبار جنوب در ولایت کرمان٬ برخی از دانش‌آموزان این مکتب را به خاطر ناتوانی والدین آن‌ها در پرداخت ۳۰ هزار تومان (هشت دالر امریکای) شلاق زده و از مکتب اخراج کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رادیو فردا مدیر این مکتب «همه دانش‌آموزانی که توان پرداخت فیس را نداشتند با زدن هشت ضربه شلاق تنبیه و در ادامه آن‌ها را از مکتب بیرون کرده» است.
خانواده برخی از این دانش‌آموزان نی٬ خبر تنبیه فرزندان خود را تائید کرده و «نسبت به فشار وارده از سوی مدارس برای دریافت پول اعتراض» داشته‌اند.
آن‌ها گفته‌اند که «شرایط اقتصادی به گونه‌ای نیست که بتوانند از پس هزینه‌های کمک به مدارس برآیند.»

اشرف‌غنی: ادب را در مکتب کوچی‌ها آموختم - اسپوتنیک افغانستان
اشرف‌غنی: ادب را در مکتب کوچی‌ها آموختم

اما اسماعیل پهلوانی‌پور٬ رئیس تعلیم و تربیه رودبار جنوب وقوع چنین اتفاقی را رد کرده و گفته این موضوع «اصلاً با عقل و منطق همخوانی ندارد و کذب محض است.»
گفتنی است که وب‌سایت «تابناک» هم در واکنش به این تکذیبه٬ از وجود فلمی خبر داده که «دانش‌آموزان تنبیه شده این مکتب، با تأیید خبر شلاق خوردنشان به دلیل عدم استطاعت مالی، ماجرا را کامل شرح می‌دهند.»
این وب‌سایت شلاق زدن روزهای بعد هم ادامه پیدا می‌کند تا خانواده‌هایی که پول تهیه لوازم‌التحریر و وسایل مدرسه را هم ندارند، مجبور می‌شوند با قرض یا فروش لوازم منزل پول ۳۰ هزار تومان درخواستی مدیرمکتب را فراهم کنند.
مسئولان وزارت تعلیم و تربیه با گذشت حدود دو روز از انتشار این فلم٬ هنوز آن را رد یا تائید نکرده‌اند.
«شلاق زدن» دانش‌اموزانی که والدین آنها ناتوان از پرداخت پول به مکتب هستند٬ یکی از پدیده‌های کم‌سابقه در نظام آموزشی ایران است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала