یک عضو شورای ولایتی دایکندی در میان قربانیان حمله دیشب در زیارتگاه سخی

© AFP 2023 / Shah Maraiیک عضو شورای ولایتی دایکندی در میان قربانیان حمله دیشب در زیارتگاه سخی
یک عضو شورای ولایتی دایکندی در میان قربانیان حمله دیشب در زیارتگاه سخی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: ریحانه آزاد یک عضو مجلس نمایندگان افغانستان، می‌گوید که سمیه محمدی عضوی شورای ولایتی دایکندی نیز در میان قربانیان حمله تروریستی شب گذشته در زیارتگاه سخی کابل است.

خانم آزاد از سمیه محمدی به عنوان یک شخص فعال حقوق زن ننام برده می‌گوید: «او در مقابل نارسایی‌ها، کم‌کاری‌ها و بی‌کفایتی‌های مسوولین اداره محلی ولایت دایکندی همیشه می‌ایستاد و محرومیت آن مرز و بوم را فریاد می‌کرد. این بانوی با درد و با درک از شرایط، اوضاع و احوال ولایت دایکندی، با جدیت و پشت‌کار می‌خواست پیام مردم محروم ولایت دایکندی را به مقامات مسوول برساند. درد محرومیت و حس مردم‌دوستی، بی‌توجهی و ناکارگی والی ولایت دایکندی پای ایشان را به ولایت کابل کشاند. او با جمعی از یاران و هم‌فکران کمر همت را بسته بودند تا در دیدار با مقامات بلند پایه حکومت وحدت ملی پرده از خیانت، بی‌کفایتی، بدمدیریتی و ناکارگی معصومه مرادی والی آن ولایت بردارند. اما دیشب این صدا و فریاد برای همیشه خاموش شد.»

ریحانه آزاد همچنین می‌افزاید: «ددمنشان و دون‌صفتانِ بیگانه با انسانیت، رحم و مروت در یک حمله ناشیانه بالای عزاداران حسینی در زیارتگاه امام علی واقع در کارته سخی کابل مردم را به رگبار بستند که در این جمع بانو محمدی نیز شامل است.»

حوالی ساعت هشت شام روز گذشته، چند مهاجم مسلح بالای عزداران در زیارتگاه سخی در شهر کابل حمله کرده و شانزده تن را کشته و بیست و هشت تن دیگر را زخمی کردند. این حمله بدنبال یک انفجار انتحاری صورت گرفت. مسوولیت این حمله را تاکنون گروهی به عهده نگرفته است. طالبان گفته که این حمله کار آنان نبوده است.

در همین‌حال، عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، می‌گوید که بیشتر قربانیان حمله تروریستی شب گذشته زنان و کودکان هستند. آقای عبدالله در پیامی به مناسبت وقوع این رویداد تروریستی می‌گوید: «طالبان و سایر گروه‌های تروریستی برخلاف ارزش‌های اسلامی و قرآنی همواره حرمت اماکن مقدس به ویژه مساجد و منابر را شکسته و مسلمانان را هدف حملات تروریستی قرار داده‌اند؛ چراکه آنان به هیچ ارزشی اسلامی اهمیت قایل نیستند. بنابراین این‌گونه حملات از سوی گروه‌های تروریستی و حامیان بین‌المللی شان آگاهانه صورت می‌گیرد و هدف اصلی شان ایجاد تفرقه و نفاق در میان مردم باهم برادر افغانستان است که إنشاالله هرگز در اين راه موفق نمی‌شوند.»

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی می‌گوید که افغانستان در شرایط حساس قرار گرفته و دست‌آوردهای اقتصادی و سیاسی این حکومت در عرصه بین‌المللی باعث نگرانی گروه‌های تروریستی و حامیان شان در منطقه شده و منافع آنان را با تهدید مواجه کرده است. عبدالله عبدالله تاکید کرده که تروریستان و حامیان شان تلاش می‌کنند تا مانع رشد افغانستان به ویژه نیروهای امنیتی شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала