هجده کشته و پنجاه زخمی در حمله تروریستی شام گذشته در زیارتگاه سخی

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، یوناما، اعلام کرده که در حمله تروریستی شام گذشته بالای عزاداران امام حسین در زیارتگاه سخی در شهر کابل، هجده نفر کشته و بیش از پنجاه تن زخمی شده‌اند.

یوناما در اعلامیه‌ای حمله تروریستی شام گذشته را «عمدی» توصیف کرده می‌گوید: «یک حمله کننده که لباس قوای امنیتی افغانستان را در تن داشت داخل مسجد مربوط به اهل تشیع که افراد ملکی در آن برای سوگواری

ازعاشورا جمع شده بودند، داخل گردید. مهاجم سوگواران را به گلوله بست و با بمب دستی به آنها حمله نمود که منتج به کشته و زخمی شدن شماری از سوگواران گردید.»

در همین‌حال، دفتر سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، رقم تلفات حمله تروریستی شام گذشته را چهارده کشته و بیش از سی نفر زخمی اعلام کرده است. دفتر آقای دانش می‌افزاید که در میان افراد کشته شده یک سرباز نیز شامل است. به گفته او، سه مامور پولیس هم در این حمله تروریستی زخمی شده‌اند.

حوالی ساعت هشت شام گذشته عزدارانی که برای برگزاری مراسم سوگواری عاشورا در زیارتگاه سخی گردهم آمده بودند، هدف حمله تروریستی قرار گرفتند. پس از این حمله مقام‌های دولتی اعلام کردند که ابتدا یک انتحارکننده وارد زیارتگاه سخی شده و بدنبال سه مهاجم مسلح به سوی عزاداران تیراندازی کردند. آمارهای اولیه حاکی از کشته شدن شانزده نفر و زخمی شدن بیست و هشت نفر دیگر بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала