بی‌جا شدن بیش از هجده‌ هزار خانواده از ولایات کندز، ارزگان و هلمند

© AFP 2023 / Massoud Hossainiبی‌جا شدن بیش از هجده‌ هزار خانواده از ولایات کندز، ارزگان و هلمند
بی‌جا شدن بیش از هجده‌ هزار خانواده از ولایات کندز، ارزگان و هلمند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: مقام‌های اداره مبارزه با حوادث اعلام کرده که در نتیجه جنگ‌های اخیر در ولایت‌های کندز، هملند و ارزگان، بیش از هجده هزار خانواده بی‌جا شده‌اند.

محمداسلم سیاس معاون اداره مبارزه باحوادث، در نشستی که امروز با حضور عبدالله عبدالله رییس اجراییه در باره چگونگی رسیدگی به بی‌جاشدگان داخلی برگزار شده بود، گفت که 8557 خانواده از ولایت کندز، 4980 خانواده از ولایت ارزگان و همچنین 4500 خانواده دیگر از ولایت هلمند بی‌جا شده‌اند.

آقای سیاس می‌افزاید که از جمله خانواده‌های بی‌جاشده از ولایت کندز، نزدیک به دو هزار خانواده در کابل و پنج‌هزار خانواده دیگر به ولایت تخار رفته‌اند. او گفت که خانواده‌های بی‌جا شده در ولایت بلخ، بغلان و جوزجان نیز رفته‌اند.

معاون اداره مبارزه با حوادث گفت که ادامه‌ی جنگ‌ها و درگیری‌ها در ولایت ارزگان در جنوب افغانستان نیز 4980 خانواده را بی‌جا کرده و نزدیک به دو هزار این از خانواده‌ها به ولایت قندهار رفته‌اند.

همچنین در ولایت هلمند نیز 4500 خانواده بی‌جا شده‌اند.

در همین حال، سیدحسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت‌کنندگان می‌گوید که تاهنوز رقم دقیقی از خانواده‌های بی‌جاشده در دست نیست. به گفته او، رقم بی‌جاشدگان در تغییر است. آقای بلخی گفت که برای بدست آوردن آمار و ارقام مشخص کار می‌شود اما این کار به کندی به پیش می‌رود.

با این‌حال،‌ عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی،‌ در نشست امروزی نسبت به وضعیت بی‌جاشدگان داخلی ابراز نگرانی کرد و گفت که باید برای فراهم‌ کردن بسته‌های کمکی ضروری اقدامات جدی و فوری انجام شود. او همچنین تاکید کرد که باید ارقام مشخصی از تعداد خانواده‌های بی‌جا شده در سراسر کشور تهیه شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала