ایالات متحده امریکا، جنگجویان گروه های تروریستی را پیش از حمله به موصل بیرون می کند

© AP Photo / Charlie RiedelАмериканские флаги на фоне городского закаты
Американские флаги на фоне городского закаты - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای ویژه ایالات متحده و عربستان سعودی موافقت کرده اند که شبه نظامیان «دولت اسلامی» را پیش از حملات خود اجازه بدهند که از شهر موصل عراق بیرون شوند.

ریا نووستی روز چهارشنبه به نقل از یک منبع نظامی-دیپلماتیک گزارش داد، که نیروهای ویژه ایالات متحده و عربستان سعودی موافقت کرده اند که شبه نظامیان «دولت اسلامی» را پیش از حملات خود اجازه بدهند که از شهر موصل عراق بیرون شوند و حدس زده می شود که چند هزار از این نیروها را به شرق سوریه به خاطر حمله  و آزاد سازی  جنگجویان که در شهرهای پالمیرا و دیرالزور به محاصره  نیروهای دولتی سوریه می باشد، می فرستند.

به گفته ای وی، باراک اوباما رئیس جمهور امریکا تصمیم گرفته است که در ماه اکتوبر عملیات آزادسازی موصل را آغاز کند.

این منبع گفته است:- "سازمان های اطلاعاتی امریکا و عربستان سعودی به توافق رسیده است که پیش از حمله به موصل تمام ستیزه جویان را از یک مسیر امن به بیرون از شهر با خانواده های شان انتقال بدهند. و هواپیماهای پس از آن تنها بالای نقاط و ساختمان های که پیش از پیش خالی و تعیین شده است حمله کنند".

به گفته ای وی، واشنگتن و ریاض این را هم در نظر دارند که شورشیان را از موصل به سوریه انتقال بدهند.

منبع اضافه کرده است:- "واشنگتن و ریاض بیش از 9 هزار شبه نظامیان داعش را از موصل به مناطق شرقی سوریه برای یک عملیات بزرگ تهاجمی آزاد سازی دیرالزور و پالمیرا میفرستند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала