انجمن والیان: دشمن در صدد تفرقه افگنی مذهبی است

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: انجمن والیان افغانستان، با اشاره به حملات تروریستی علیه عزاداران امام حسین در زیارتگاه سخی شهر کابل و ولسوالی بلخ ولایت بلخ در شمال این کشور، تروریستان تلاش دارند تا میان مردم افغانستان تفرقه‌‌افگنی کنند.

این انجمن با محکوم کردن این حملات تروریستی در اعلامیه‌ا می‌گوید: «دشمن قسم خورد٬ با انجام دادن همچون اعمال در صدد تفرقه‌افگنی مذهبی میان ملت باهم برابر وبرادر ملت شریف ماهستند که خوشبختانه این حرف بارها به اثبات رسیده است که جنگ مذهبی و قومی در این سرزمین خریدار ندارد و دشمنان وحشی از این دریچه نمی‌توانند سود ببرند. چون همه‌ی اقوام ساکن در این کشور باهم برادر و برابر اند و هیچ مذهبی بدبین ندارد.»

در حمله شب چهارشنبه گذشته، چند مهاجم پس از انفجاری در زیارتگاه سخی شماری از عزداران را که برای برگزاری مراسم سوگواری عاشورا گردهم آمده بودند، به رگبار بستند. نهادهای مسوول می‌گویند که در این حمله هجده نفر کشته و بیش از پنجاه تن دیگر زخمی شدند.

همچنین روز گذشته، در جریان برگزاری مراسم عاشورا در ولسوالی بلخ ولایت بلخ نیز، در نتیجه انفجار یک بمب در نزدیکی یک مسجد چهارده نفر کشته و نزدیک به سی تن دیگر زخمی شدند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала