ابوبکر با هفتاد و دو تن از یارانش در غزنی کشته شدند

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: در نتیجه عملیات‌های مشترک نیروهای امنیتی افغانستان، ابوبکر مشهور به «عمری»، از فرماندهان مهم گروه تروریستی طالبان در ولایت غزنی در مرکز این کشور به قتل رسیده‌اند.

وزارت دفاع می‌گوید این عملیات‌ها که توسط نیروهای هوایی و زمینی در ولسوالی‌های گیرو و اندر ولایت غزنی راه‌اندازی شده بود، در آن هفده تن دیگر از اعضای گروه طالبان زخمی شده‌‌اند. در این عملیات‌ها هشت عراده موتر و هجده عراده موترسایکل و با مقداری از سلاح و مهمات مربوط به طالبان نیز تخریب شده است.

همچنین در یک عملیات مشابه دیگر در ولسوالی پشت‌رود و اطراف مرکز ولایت فراه نیز بیست و هفت تن از افراد طالبان کشته و سی و پنج تن دیگر زخمی شده‌اند. در این عملیات نیز سه عراده واسطه نقلیه مربوط به طالبان از بین برده شده است.

وزارت دفاع از وارد شدن تلفات سنگین به افراد طالبان در ولایت بغلان نیز خبر داده است. این وزارت می‌گوید که در یک عملیات تعرضی نیروهای امنیتی در در منطقه قرغان‌تپه نوزده تن از افراد طالبان به قتل رسییده و یازده تن دیگر زخمی شده‌اند. به گفته وزارت دفاع، اجساد دوازده تن از افراد طالبان به محل درگیری باقی مانده بود و این اجساد به باشندگان محل سپرده شده است.

در یک عملیات دیگر نیروهای امنیتی افغانستان در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار در شرق این کشور پانزده عضو گروه تروریستی داعش نیز به قتل رسیده‌اند.

وزارت دفاع می‌افزاید که در جریان پیش‌برد این عملیات‌ها هشت تن از سربازان اردی ملی هم جان‌های خود را از دست داده‌اند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала