ده‌ها طالب به شمول پنج فرمانده مهم این گروه به قتل رسیدند

© Photo / MrPenguin20وزارت دفاع افغانستان
وزارت دفاع افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: وزارت دفاع از وارد شدن تلفات سنگین به جنگجویان گروه تروریستی طالبان در افغانستان خبر داده می‌گوید که در میان افراد کشته شده این گروه پنج تن از فرماندهان مهم طالبان نیز شامل هستند.

این وزارت می‌افزاید در عملیات‌هایی که در ولایت کندر، لغمان، غزنی، پکتیا، لوگر، کندز، بغلان، فاریاب و هلمند توسط نیروهای هوایی و زمینی افغانستان راه‌‌اندازی شده بود، شصت و چهار تن از افراد طالبان به شمول پنج فرمانده مهم این گروه کشته و شصت و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته وزارت دفاع، در عملیاتی که در مرکز ولایت فراه راه‌اندازی شده بود، پنجاه تن از افراد طالبان به شمول ملا ذاکر اناردرگی، ملا عبدالله،‌ ملا بنیامین شیندندی و ملا عبدالحمید از فرماندهان مهم طالب به قتل رسیده و پنجاه و سه تن دیگر زخمی شده‌اند. در این عملیات سیزده عراده موتر و نه عراده موتر سایکل مربوط به طالبان نیز آتش کشیده شده است.

همچنین در عملیات مشابه در ولسوالی اندر ولایت غزنی در مرکز افغانستان نیز ده عضو گروه طالبان به شمول ملا باقی از فرماندهان این گروه کشته و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند. به گفته وزارت دفاع، در این عملیات مقداری از سلاح و مهمات طالبان نیز تخریب شده است.

وزارت دفاع از کشته شدن دوازده سرباز اردوی ملی افغانستان نیز در جریان پیش‌برد عملیات‌های پاک‌سازی و تعرضی علیه طالبان خبر داده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала