سوریه در آستانه تبدیل شدن به افغانستان

© Sputnik / Dmitriy VinogradovСирийский флаг на фоне разрушенного дома в сирийском городе Маалюля
Сирийский флаг на фоне разрушенного дома в сирийском городе Маалюля - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طرحی امریکایی - صهیونیستی است که با همکاری ترکیه و عربستان طراحی شده است.

به گزارش اسپوتنیک بع تقل از بغداد-ایرنا- شواهد و قرائن مختلفی وجود دارد که نشان می دهد سوریه در آستانه تبدیل شدن به افغانستان جدیدی است و باور کارشناسان سیاسی در عراق بویژه بعد از سخنان دبیر کل حزب الله لبنان در روز عاشورا، بر این است که امریکا برای پیشبرد این نقشه با همکاری عربستان و ترکیه، برنامه ریزی کرده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسن نصر الله چهارشنبه گذشته (عاشورا)به دولت عراق هشدار داد که اجازه ندهد تروریست ها را از موصل به سمت بخش شرقی سوریه کوچ دهند، که به اعتقاد «عبدالامیر العبودی» کارشناس سیاسی عراقی، این سخنان نصرالله، مشقت بحث و پژوهش چند ماهه را از دوش تحلیلگران سیاسی برداشت و اهداف خطرناک پشت پرده بسیاری از تحولات جاری در منطقه را آشکار ساخت.
اعتقاد بر این است که از حدود یک سال قبل (30 سپتمبر 2015) که نیروهای نظامی روسیه برای جنگ علیه گروه های تروریستی وارد سوریه شدند، جنگ با تروریسم در منطقه دچار نقطه عطفی شد و در همین مرحله بود که امریکا به فکر انتقام مجدد از روسیه همانند آنچه در افغانستان در دهه هشتاد قرن گذشته روی داد، افتاد.

وزارت امور داخله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
سیگار: غارت ده ها میلیون دالر امریکا در افغانستان

طرح پایان بخشیدن به تروریست ها در عراق و انتقال آنها به سوریه به منظور تبدیل کردن این کشور در مرحله بعد به کانون جذب تروریست های جهان، به گفته «هاشم الکندی» تحلیلگر عراقی، طرحی امریکایی — صهیونیستی است که با همکاری ترکیه و عربستان طراحی شده است.
وی کلید اجرایی شدن این طرح را در حرکت قافله بزرگ تروریست ها در جریان جنگ فلوجه دانست که تحت انظار هواپیماهای آمریکا از فلوجه خارج شده و به سمت اراضی سوریه در حال حرکت بودند.
این قافله به سرعت از سوی تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی شناسایی شد و اولین حمله را الحشد الشعبی به این کاروان انجام داد و سپس نیروهای هوایی عراق در همان روز (30 جون 2016) این کاروان را بمباران کردند و صدها عنصر تروریستی کشته شدند.
مخالفان سوریه ای از امریکا خواستار اقدامات یک جانبه در مورد حلب شدند - اسپوتنیک افغانستان
مخالفان سوریه ای از امریکا خواستار اقدامات یک جانبه در مورد حلب شدند

مسوولان امنیتی عراق نابودی این قافله بزرگ تروریست ها که از سرکرده های داعش در بین آنها بودند، ضربه مهلکی به تروریسم و کشورهای حامی داعش دانستند و بر همین اساس، انفجار بزرگ کراده را در (دوم جولای 2016) که 292 کشته و بیش از 200 زخمی برجای گذاشت، انتقام حامیان داعش از عراقی ها به خاطر نابودی قافله تروریست ها در فلوجه دانستند.
اکنون در آستانه عملیات موصل نیز گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه آمریکایی ها در صدد ایجاد یک معبر امن برای خارج کردن تروریست های داعشی از موصل به سمت زمین های سوریه هستند.
«ابوعلی البصری» مسوول عملیات الحشد الشعبی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا از وجود چنین معبری خبر داد و گفت که برخی ها در عراق در ایجاد این معبر امن برای خروج تروریست ها از موصل به سمت مرز سوریه همکاری می کنند.
در همین راستا «عبدالامیر العبودی» به ایرنا گفت که مسئله تلاش امریکا برای انتقال امن تروریست ها از عراق به سمت سوریه چیز تازه ای نیست و در جریان جنگ جزیره الخالدیه، نیروهای امریکایی 150 تن از سرکردگان داعش را که در محاصره کامل نیروهای الحشد الشعبی بودند، بطور مرموزی از منطقه فراری دادند.
جنگ جزیره خالدیه در دوم ژولای 2016 در 23 کیلومتری غرب شهر الرمادی مرکز استان الانبار آغاز و در یکم اوت این جزیره بطور کامل آزاد شد که به گفته مسوولان الحشد الشعبی، در این جنگ، بزرگترین تلفات انسانی به داعش وارد شد ، بطوری که کشته های این گروه تروریستی بین 700 تا هزار نفر بوده است.
براساس اعلام مسوولان الحشد الشعبی، تعدادی از عناصر داعشی که از حمله هوایی به قافله داعش در فلوجه جان سالم به در بردند، در جزیره الخالدیه پنهان شدند و علت تعداد بالای تلفات آنها همین بوده است، به نحوی که الحشد الشعبی به هیچ تروریستی اجازه فرار از منطقه را نداد، به جز آنهایی که امریکایی ها به صورت مرموز فراری دادند.
وزارت خارجه روسیه: امریکا از توهمات فشار بر روسیه، دست بردارد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت خارجه روسیه: امریکا از توهمات فشار بر روسیه، دست بردارد

العبودی گفت که اکنون آمریکایی ها به منظور بهره برداری جدید از تروریست ها درصدد انتقال امن آنها از موصل به سمت اراضی سوریه هستند، زیرا می خواهند بر اساس طرح جدید واشنگتن، از آنها در جنگ جدیدی که برای آن طراحی شده، بهره برداری کنند و می خواهند سوریه را به افغانستان جدید تبدیل کنند.
وی هشدار سید حسن نصر الله را هوشیارانه و جدی خواند و گفت که تروریست ها در صورت فرار به سوریه، به تهدید جدی علیه عراق تبدیل خواهند شد، همان طور که قبل از سقوط موصل در 10 ژوئن 2014 همه تهدیدهای تروریستی از شرق سوریه به سوی عراق سرازیر می شد و در نهایت منجر به سقوط موصل و تعدادی از استان های عراق به دست تروریست ها شد.
«هاشم الکندی» نیز در گفت و گو با ایرنا، بر ضرورت فعال کردن اتاق عملیات مشترک ایران، روسیه، سوریه و عراق تاکید کرد و گفت که طرح تبدیل سوریه به افغانستان دهه هشتاد، جدی است و آمریکا با همکاری ترکیه و عربستان برای اجرای این طرح برنامه ریزی کرده است.
جان کری: واشنگتن معتقد است که روسیه منافع خویش را به بشار اسد پیوند زده است - اسپوتنیک افغانستان
زمان «تحمل استراتژیک» در مناسبات روسیه با امریکا پایان یافت

وی ادامه داد که حتی از هم اکنون طرح فتاوای جهاد را برنامه ریزی کرده اند تا به بهانه وجود نیروهای کافر روسی و دولت کافر بشار الاسد، سوریه همانند افغانستان، به مرکز جذب تروریست های جهان تبدیل شود.
به گفته وی، حضور قدرتمند مجدد روسیه در منطقه، برای آمریکا و رژیم اسراییل و کشورهایی که در محور آمریکا و اسراییل می چرخند، قابل تحمل نیست و می خواهند به این حضور خاتمه دهند.
الکندی تاکید کرد که طرح تقسیم منطقه خاورمیانه، طرحی آمریکایی — صهیونیستی است که با کمک برخی کشورهای منطقه اجرا می شود و تجمع گسترده تروریست ها در سوریه در راستای این طرح صورت می گیرد.
وی تقویت همکاری های عراق با روسیه در زمینه اطلاعاتی و پشتیبانی هوایی برای نابودی تروریسم را یک ضرورت برای مقابله با این طرح پلید خواند و گفت که در عین حال عراق و ایران نیز می توانند در مجامع بین المللی در رسوایی بیش از پیش رژیم وهابی عربستان سعودی و حمایت این رژیم از تروریست های تکفیری همکاری بیشتری داشته باشند.
این تحلیلگر عراقی همچنین عدم اعطای فرصت برای فرار تروریست ها از موصل را از دیگر مسوولیت های مهم دولت عراق در این مرحله دانست و گفت که مطمئن است که عراق همان گونه که در زدن قافله تروریست ها در فلوجه اقدام کرد، نخواهد گذاشت تروریست ها از موصل سالم بیرون بروند.
رئیس جمهور ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان
پوتین توافق بر استقرار نامحدود قوای هوایی روسیه در سوریه را تصویب نمود

وی تاکید کرد که کوچ تروریست ها از عراق به داخل اراضی سوریه، نمی تواند امنیت و ثبات را برای عراق به همراه داشته باشد زیرا امنیت دو کشور با هم پیوند خورده است و برای همین وقتی پیروزی در سوریه علیه تروریست ها اتفاق می افتد، این پیروزی ها در عراق نیز همزمان تکرار می شود و بر عکس آن نیز صادق است.
به هرحال ، به نظر می رسد طرح «افغانیزه کردن سوریه»، تلاشی امریکایی ، صهیونیستی برای ضربه زدن به محور مقاومت و همچنین روسیه است، اما سوالی که می ماند اینکه «آیا امریکایی ها قصد دارند سوریه را همانند آنچه در افغانستان اتفاق افتاد، بطور کامل تحویل تروریست ها دهند؟»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала