فرماندهان حزب اسلامی: برای ترک کامل جبهه‌ منتظر دستور هستیم

© Photo / کسراموافقت‌نامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی امضا شد
موافقت‌نامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی امضا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله نهضت یار مسئول ولایتی حزب اسلامی در بغلان نیز گفته است که در حال حاضر بخش‎های از این ولایت در تصرف نیروهای حزب اسلامی قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، برخی از فرماندهان حزب اسلامی حکمتیار می‌گویند که در مناطق تحت کنترل آنها در شمال افغانستان پس از امضای توافقنامه صلح با دولت کابل فعالیت نظامی ندارند اما برای ترک کامل جبهه‌های جنگ منتظر دستور رهبری این گروه هستند.

آنها اظهارداشتند که برخی مناطق را تحت کنترل دارند و نیروهای دولتی و طالبان نیز در آن مناطق رفت و آمدی ندارند.

عبدالله نهضت یار مسئول ولایتی حزب اسلامی در بغلان نیز گفته است که در حال حاضر بخش‎های از این ولایت در تصرف نیروهای حزب اسلامی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد که در جنگ‎های گذشته نیروهای حزب اسلامی و دولت کابل در این مناطق درگیر شدند که تلفاتی به دو طرف وارد شده است.

عبدالستار بارز والی بغلان نیز درباره حضور افراد حزب اسلامی در این ولایت اظهارداشت که مناطق ولایت بغلان در اختیار نیروهای دولت است.

پیش از این نیز «محمد امین کریم» رئیس هیئت مذاکره کننده حزب اسلامی با دولت افغانستان گفته بود که از زمان امضای توافقنامه صلح تمام فرماندهان این حزب دست از جنگ کشیده‌اند.

وی گفته بود که افراد حزب اسلامی تامین امنیت مناطق بغلان و پلخمری را در اختیار دارند که در غیر اینصورت مردم عادی دچار مشکل می‌شوند.

برخی کارشناسان نسبت به توافقنامه صلح حزب اسلامی و دولت کابل خوشبین هستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала