طرح های جدید نظامی امریکا در سوریه

© AFP 2023 / JIM WATSON طرح های جدید نظامی امریکا در سوریه
طرح های جدید نظامی امریکا در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولان امریکایی می‌گویند، اوباما امروز(جمعه) با مشاوران خود نشستی را در مورد سوریه خواهد داشت که بررسی گزینه‌های نظامی علیه دولت دمشق از موضوعات مطرح در این نشست خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، یکی از موارد مورد بحث در این جلسه که با مشاوران سیاست خارجی و امنیتی باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا در کاخ سفید خواهد بود، مسلح کردن مخالفان سوری با سلاح‌های پیشرفته به غیر از سلاح‌های سرشانه یی ضد هواپیماست.
مسوولانی در کاخ سفید گفتند که امریکا قصد دارد به عنوان اقدامی در واکنش به شکست مذاکرات آتش بس در سوریه، سلاح‌های تاثیرگذار در میدان نبرد در اختیار مخالفان مسلح دولت دمشق بگذارد.
همچنین خبرگزاری رویترز گفته که انجام عملیات "محدود و کنترل شده" از سوی آمریکا علیه برخی مواضع دولت سوریه نیز روی میز اوباماست و گفته می‌شود ممکن است برخی پایگاه‌های نظامی از جمله انبارهای سلاح، شبکه‌های راداری و پایگاه‌های شلیک راکت های ضد هوایی ارتش سوریه هدف حملات امریکا قرار بگیرند.
نشست اوباما با مشاوران سیاسی — امنیتی خود پیش از نشست بین‌المللی در لوزان سوییس است که قرار است در آن مسوولان آمریکا و روسیه و برخی کشورهای منطقه شرکت کنند و تازه‌ترین تحولات درباره سوریه و راه‌های خروج از بن‌بست کنونی را بررسی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала