جاپان کمک های مالی به یونسکو را لغو میکند

© AP Photo / Jacques Brinonجاپان کمک های مالی به یونسکو را لغو میکند
جاپان کمک های مالی به یونسکو را لغو میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گرازش آژانس اطلاعاتی آسوشیتد پرس، حکومت جاپان اعلام کرده است که کمک های مالی را به یونسکو به دلیل نبود روابط اعتمادی بین کشورهای عضو این سازمان، لغو میکند.

وزیر خارجه جاپان فورمیرو کیشیدا اعلام کرد، جاپان کمک مالی به هزینه 40 ملیون دالر را در این سال به یونسکو لغو کرده است. وی دلیل این عمل را "ملاحظات عمومی" بیان کرد.  

گمان میرود جاپان در اعتراض به قرار دادن «کشتار نانجینگ» در «برنامه یادگار جهانی» توسط یونسکو، کمک های مالی خود به این سازمان را متوقف می‌کند.

کشتار نانجینگ یا تجاوز نانجینگ به دورهٔ شش هفته‌ای در سال ۱۹۳۷ و اشغال شهر نانجینگ، پایتخت پیشین جمهوری چین، توسط جاپانی ها گفته می‌شود. در این دوره سربازان اردوی سلطنتی جاپان صدها هزار نفر از اهالی شهر را کشته و هزاران زن را مورد تجاوز جنسی قرار دادند، که طبق ارزیابی های مختلف شمار قربانیان از 40000 تا 300000 نفر میرسد.

سهم جاپان در تامین مالی یونسکو 9،7 در صد میباشد. ایالات متحده امریکا از سال 2011 در اعتراض به عضویت سازمان آزادیبخش فلسطین در یونسکو، کمک های مالی خود را به این سازمان متوقف کرد. سهم امریکا در تامین مالی یونسکو 22 در صد را تشکیل میداد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала