گرامی‌داشت از روز جهانی شستن دست‌ها با صابون در کابل

© REUTERS / Denis Balibouseگرامی‌داشت از روز جهانی شستن دست‌ها با صابون در کابل
گرامی‌داشت از روز جهانی شستن دست‌ها با صابون در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: وزارت‌های معارف، صحت‌عامه و همچنین سازمان‌های بین‌المللی صحی جهان و خوراکه و زراعت صحت سازمان ملل متحد، در یک برنامه مشترک از روز جهانی شستن دست‌ها با صابون در کابل تجلیل کردند.

اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف، در این مراسم گفت که رعایت نظافت از مسایل مهم مورد توجه این وزارت است. آقای بلخی افزود: «وزارت معارف باتوجه به این‌که کشور ما عضو جامعه بین‌المللی بوده و بخش آسیب‌پذیر جامعه را اطفال و شاگردان مکاتب تشکیل می‌دهند، همه ساله در تجلیل از این روز جهانی که در حقیقت تجدید میثاق با جهانیان در را بطه به آگاهی دهی عامه نسبت به رعایت نمودن نظافت و حفظ‌الصحه محیطی و فراهم آوری سهولت‌های لازمی نظافتی به ویژه در مکاتب و مراکز تعلیمی و تربیتی می‌باشد، وزارت معارف پیشقدم بوده است.»

وزیر معارف همچنین گفت که آنان تدابیر ویژه‌ای را برای رعایت نظافت در مکاتب رویدست گرفته‌اند. به گفته اسدالله حنیف بلخی، توزیع تابلیت‌های ضد کرم‌های امعا برای شاگردان مکاتب به همکاری وزارت صحت عامه و سازمان صحی جهان، تدویر ورکشاپ‌های آگاهی دهی به هدف شناخت کیفیت آب‌های آشامیدنی و سایر مشکلات صحی از جمله این تدابیر است.

روز جهانی شستن دست‌ها با صابون همه ساله به منطور حفظ صحت و سلامتی افراد جامعه به ویژه کودکان در مکاتب از سال 1388 به این سو در افغانستان تجلیل می‌شود. مقام‌های صحی و آموزش و پرورش می‌گویند که شستن دست‌ها با صابون قبل از صرف غذا و بعد از رفع حاجت نهایت ضروری است و این فرهنگ باید ترویج گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала