بازداشت رهبران طالبان افغان در پاکستان

© AP Photoبازداشت رهبران طالبان افغان در پاکستان شده است
بازداشت رهبران طالبان افغان در پاکستان شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه افغان مدعی شده است که بازداشت رهبران طالبان افغان توسط سازمان اطلاعات ارتش پاکستان ارتباط مستقیمی با تحرکات کرزی رئیس‌جمهور سابق افغانستان و پیوستن دوستان نزدیک وی به این گروه دارد.

گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از رشد، «شیرمحمد وردک» فرمانده نیروهای پلیس نظم عمومی ولایت ارزگان، پس از دستور «حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان، مبنی دست کشیدن از جنگ علیه طالبان به این گروه پیوست.
در این گزارش آمده است که شیر محمد به دعوت مولوی «احمدالله مطیع» معروف به نانی مسئول کمیسیون جلب و جذب گروه طالبان، با تجهیزات بسیار نظامی به این گروه پیوست.
رسانه‌ های پاکستانی نیز گزارش دادند که مطیع الله یک روز پس از پیوستن شیرمحمد به گروه طالبان در یک مدرسه در کویته پاکستان توسط نیروهای امنیتی پاکستان بازداشت شد.
باورها بر این است که بازداشت مولوی مطیع الله توسط سازمان اطلاعات ارتش پاکستان ارتباط مستقیمی به اقدامات اخیر حامد کرزی و پیوستن دوستان نزدیک وی به گروه طالبان دارد.
براساس گزارش‌ها، مقامات محلی ارزگان چند روز قبل از پیوستن 100 نیروی پلیس به طالبان افغان خبر داده بودند.
گفته می‌شود که شیر محمد وردک، 30 هاموی، 28 دستگاه رنجرز، 4 دستگاه کامیون انترنشنال، 23 دستگاه موتور سیکلت، 210 میل تفنگ ام 16 آمریکایی، 15 نارنجک انداز، 9 تیربار، 4 قبضه راکت، 20 کلت آمریکایی، 50 هزار فشنگ و 300 هزار فشنگ کلاشنیکوف و ام 16 به طالبان افغان تسلیم کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала