یک کاروان طالبان در ارزگان هدف حملات هوایی قرار گرفت

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationیک کاروان طالبان در ارزگان هدف حملات هوایی قرار گرفت
یک کاروان طالبان در ارزگان هدف حملات هوایی قرار گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: نیروهای هوایی افغانستان یک کاروان جنگجویان گروه طالبان را در ولایت ارزگان در جنوب این کشور هدف حملات هوایی قرار داده‌اند.

وزارت دفاع با اعلام این خبر می‌گوید که این کاروان در ولسوالی چنارتو ولایت ارزگان هدف حملات هوایی قرار گرفته و در آن سی تن از جنگجویان طالبان به شمول حاجی لالا مسوول نظامی این گروه در ولسوالی چنارتو به قتل رسیده‌اند.

این وزارت از قتل بیست و دو طالب دیگر در در زون شمال شرق افغانستان خبر داده است. وزارت دفاع جزییات بیشتری در این باره نکرده اما گفته که در حملاتی که در زون شمال شرق راه‌اندازی شده بود، هجده طالب دیگر زخمی شده‌اند.

در همین‌حال، مقام‌های محلی ولایت هملند در جنوب افغانستان نیز از وارد شدن تلفات سنگین به افراد طالبان در این ولایت خبر داده است.

دفتر والی هملند به نقل از حیات‌الله حیات والی این ولایت گفته است که در نتیجه عملیات‌هایی که توسط نیروهای هوایی و زمینی در مناطق مختلف این ولایت راه‌اندازی شده بود، هشتاد و هشت تن از افراد طالبان به قتل رسیده‌اند.

به نقل از دفتر مطبوعاتی والی هلمند، آقای حیات امروز در یک نشست خبری گفت که نیروهای امنیتی تاکتیک جنگی خود را تغییر داده و در نتیجه این تغییر تلفات سنگینی به افراد طالبان وارد شده است.

حیات‌الله حیات گفته است که بیشترین تلفات به افراد طالبان در منطقه «سور گودر» مربوط به شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند و مارجه وارد شده است.

به گفته او، در جریان این عملیات‌ها دو موتر مملو از انفجاری مربوط به افراد طالبان نیز تخریب شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала