جنرال وزیری: طالبان جز شرمندگی هیچ دست‌آوردی بدست نیاورد

© AP Photo / Allauddin Khanجنرال وزیری: طالبان جز شرمندگی هیچ دست‌آوردی بدست نیاورد
جنرال وزیری: طالبان جز شرمندگی هیچ دست‌آوردی بدست نیاورد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، می‌گوید که جنگجویان گروه تروریستی طالبان با افزایش فعالیت‌ها و حملات تروریستی اخیر خود در برخی از ولایات این کشور، هیچ دست‌آوردی جز شرمندگی ذلت نداشته‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع در بیانیه‌ای می‌گوید که طالبان در پی حملات اخیر خود با تحمل تلفات سنگین با شکست مواجه شده‌اند. آقای وزیری می‌افزاید که جنگجویان طالبان طی دو ماه اخیر ‌با راه‌اندازی حملات تهاجمی و تحت کنترول درآوردن برخی از مناطق تلاش کردند تا اراده و عزم نیروهای امنیتی افغانستان را بیازمایند. وی در بیانیه خود گفته است: «دراین حملات مخالفان مسلح هیچ دست‌آوردی را به جز از شرمندگی، ذلت و شکست نداشتند ولی آنان صرفا توانستند که مردم ملکی را هدف قرار بدهند و مردم بی‌دفاع را جبرا از خانه و کاشانه شان بیرون کنند.»

سخنگوی وزارت دفاع می‌افزاید که جنگجویان طالبان در حملات اخیر خود از غیرنظامیان به عنوان سپرانسانی استفاده کردند اما با آنهم نتوانستند در برابر نیروهای امنیتی مقاومت کنند.

سخنگوی وزارت دفاع به شهروندان افغانستان اطمینان داده که فعالیت‌های اخیر شورشیان شکل دایمی را نخواهد گرفت و نمی‌‌توانند اهداف بیگانگان را در این کشور پیاده کنند.

وزارت دفاع در حالی از بی‌نتیجه ماندن حملات اخیر طالبان خبر می‌دهد که اخیرا برخی از ولایات مهم و استراتژیک، از جمله کندز، هملند، ارزگان،‌ فراه و فاریاب در آستانه سقوط بدست جنگجویان این گروه قرار گرفتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала