اسپنتا: من با سیاست کرزی در قبال طالبان مخالف بودم

© Sputnik / Evgeniy Odinkov /  مراجعه به بانک تصاویر کرزی
کرزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکتر رنگین دادفر اسپنتا، وزیر پیشین امور خارجه می‌گوید از کارکردهای حامد کرزی استقبال می‌کند، اما در بخش برخورد با طالبان و روابط با پاکستان با او هم نظر نبوده‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری افغان پیپر، این سیاستگر پیشین کشور طالبان را گروه هراس‎افگن و پایگاه اصلی آنان را در پاکستان می‌داند.
وزیر پیشین امور خارجه کشور می‌گوید، که طالبان تا وقتی صلح را نپذیرند باید سرکوب شوند و در این بخش موافق دیگاه رییس‌جمهور پیشین نیست.
آقای اسپنتا می‌گوید:- "از 14 سال پیش که از مهاجرت برگشته‌ام، تا امروز طالبان را یک گروه تروریست و دشمن مردم افغانستان دانستم. تروریستان سزاوار این استند که آنان جنگیده و سرکوب شوند تا این که یا شکست بخورند و یا به صلح بپیوندند".
آقای اسپنتا می‌افزاید:- "یک عده مردم از حکومت نفرت دارند و با طالبان می‌پیوندند. چرا؟ طالبان تنها از پاکستان نیست! بی‌شک که پاکستان طالبان را تربیه می‌کند؛ اسلحه می‌دهد؛ منبع دستِ اول رهبری ایدئولوژیک طالبان، پاکستان است. اما افراد عادی که با دولت می‌جنگند، یک عدۀ آنان روستانشینان عادی افغانستان استند که به هر دلیلی، با حکومت دشمنی دارند. حکومت باید این دشمنی را به دوستی تبدیل کنند".    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала