جداسازی سیاهپوستان از سفیدپوستان در امریکا

© AP Photo / Denis FarrellАфриканский иммигрант в лагере временного размещения
Африканский иммигрант в лагере временного размещения - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به سفیدپوستان آموزش داده می شود تا از سیاهپوستان ترس داشته باشند

مایکل مک فیرسون مدیر "موسسه افسران سابقه دار برای صلح" در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم تاکید کرد: ما به عنوان یک جنبش صلح طلب، در اتفاقاتی که برای مردم امریکا در زمینه صلح رخ می دهد، بیشتر درگیر هستیم زیرا شما نمی توانید به صلح اعتقاد داشته باشید اگر صلح را به طور آشکار و واضح در زندگی روزمره خود مشاهده نکنید یا یک مسیر را برای نهادینه کردن صلح نبینید. اگر مشکلاتی داشته باشید؛ شاهد خشونت در زندگی خود باشید، نمی توانید شاهد مسیری برای کارایی صلح در زندگی شخصی خود باشید. بنابراین، چگونه می توانم نگران اتفاقاتی باشم که هزاران مایل دورتر از من اتفاق می افتد، وقتی که هنوز خشونت های بسیار زیادی را در داخل جامعه آمریکا می بینم.

ماموران پلیس در آمریکا از آغاز سال 2015 تا به حال 500 نفر را کشته اند - اسپوتنیک افغانستان
پولیس امریکا از اسناد محرم مردم غرض اهداف شوم استفاده میکند

وی در ادامه تصریح کرد: من از همکاران خود نیز می خواهم تا درباره مشکلات و چالش هایی که سیاهپوستان در سراسر امریکا دارند، فکر کنند، اعتراضات ضد خشونت در امریکا غالبا از سوی جوانان هدایت و برگزار می شود.
مک فیرسون یادآور شد: همان طور که می دانید، خشونت پولیس امریکا تا حدی یک مساله پیچیده است که صدها سال قبل آغاز شده است، با اجرای قوانین مربوط به برده داری، جداسازی سیاهپوستان و سفیدپوستان، آموزش این مساله به مردم امریکا که سیاهپوستان ارزش انسانی کمتری دارند و این مساله هنوز تا حد زیادی وجود دارد. به سفیدپوستان آموزش داده می شود تا از سیاهپوستان ترس داشته باشند، اینکه سیاهپوستان خطرناک هستند، اینکه ما حیوان هستیم. این بحث اصلی و غالب بود. ولی امروز دیگر بحث اصلی و نیست و مهمترین بحث و روایت غالب دچار تغییرات زیادی شده است.
پولیس افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
هشت پولیس در اثر بمبارد امریکا کشته شدند

این فعال صلح ادامه داد: منظور من این است که دیگر برده داری در امریکا نداریم. ولی هنوز بسیاری از بقایای برده داری را داریم که بر اساس همان ساختار ایجاد شده است. ما هنوز با برتری نژادی سفیدپوستان روبرو هستیم. این چیزی است که ایجاد شده است… این برتری نژادی سفیدها صدها سال قبل در امریکا ایجاد شده و هنوز هم تا حد زیادی حفظ شده است. این واقعیت که ما یک رئیس جمهور سیاهپوست داریم نشان می دهد که اثر آن کامل نیست، ولی هنوز برتری نژادی سفیدها تاثیرات زیادی بر جامعه امریکا دارد. بنابراین، من بر این باورم که بسیاری از ماموران سفیدپوست پلیس زمانی که هیچ دلیلی برای ترس و نگرانی وجود ندارد، دچار ترس می شوند، یا یک مامور پولیس شاید نترسیده باشد ولی برای زندگی و جان یک مظنون سیاهپوست ارزشی قائل نیست و در نهایت به سوی یک سیاهپوست شلیک می کند.
پولیس - اسپوتنیک افغانستان
مخالفت پولیس با برگزاری خیمه تحصن در کابل

فیرسون تاکید کرد: بنابر این من معتقدم که همه سیاهپوستان در مرحله اول به عنوان مظنون و متهم ارزیابی می شوند. ماموران پلیس آمریکا معمولا با سیاهپوستان به طوری رفتار و برخورد می کنند که احتمالا با سفیدپوستان این گونه رفتار را ندارند، در بسیاری موارد این گونه برخورد و رفتارها موجب تشدید اوضاع می شود.
همه این رفتارهای خشونت آمیز، به طرز فکر مردم کشور ما طی سال های متمادی نسبت به سیاهپوستان باز می گردد. ما باید نسبت به این مساله شفاف باشیم. هر کسی می تواند توسط پولیس کشته شود. بنابر این سیاهپوستان و رنگین پوستان ، افراد آسیب پذیرتری هستند، مردم فقیر نیز به شدت آسیب پذیر هستند چرا که در این کشور با افراد فقیر به گونه ای رفتار می شود که گویی ارزش انسانی کمتری نسبت به سایر مردم دارند.
تسلیم شدن 60عضو پولیس سرحدی به گروه طالبان در بادغیس - اسپوتنیک افغانستان
تسلیم شدن 60عضو پولیس سرحدی به گروه طالبان در بادغیس

بنابر این سفیدپوستان فقیر نیز در برابر خشونت پلیس آسیب پذیر هستند.علت اصلی اینکه خشونت غیر از مسائل نژادی ادامه دارد، چیزی است که قبلا درباره جنبش "زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد" گفتم. البته این مساله تنها محدود به سیاهپوستان نمی شود. وقتی که می گوییم زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد به این معنی نیست که زندگی سایر افراد اهمیت ندارد، بلکه به این معناست که وقتی زندگی سیاهپوستان حداقل در این کشور ارزشمند شود، زندگی سایر اقشار نیز مهم خواهد شد. استفاده از زور بیش از حد، به یکی از بحث و جدل های ملی در آمریکا تبدیل شده است، به خصوص در زمینه کشتار سیاهپوستان توسط ماموران پلیس سفیدپوست طی سال های اخیر.
سال گذشته، پولیس آمریکا بیش از 1150 نفر کشته است. ماموران پولیس در این مدت بیش از 321 سیاهپوست را به قتل رسانده اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала