غنی: مداخله در کار کمیته گزینش جرم است

© Photo / ارگغنی: مداخله در کار کمیته گزینش جرم است
غنی: مداخله در کار کمیته گزینش جرم است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، در دیداری با اعضای کمیته گزینش گفته که مداخله در روند کاری این کمیته جرم است.

آقای غنی در دیدار گفت: «هیچ نوع مداخله سیاسی در این روند اجازه نیست. من هیچ‌گونه سفارشی را روی کسی ندارم و مداخله در این روند جرم است.»

کمیته گزینش که مسوولیت بررسی صلاحیت‌های متقاضیان برای عضویت در نهادهای انتخاباتی را دارد، نزدیک به دو هفته پیش به کارش آغاز کرد. پس از بررسی صلاحیت‌ متقاضیان، این کمیته بیش از بیست نفر را به ریاست جمهوری معرفی کرده و ریاست جمهوری از میان آنان اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی را معرفی می‌کند.

اشرف‌غنی به شفافیت در کار کمیته گزینش تاکید کرده می‌گوید در صورت شفاف بودن کارها مردم بالای کمیسیون‌های انتخاباتی اعتماد خواهند کرد.

رییس جمهور افغانستان از علاقمندی زنان برای عضویت در کمیسیون‌های انتخاباتی ابراز قدردانی کرده می‌گوید: «از این‌که زنان در این پروسه از خود علاقمندی نشان داده‌اند، خرسند هستم زیرا اکنون زنان افغان به نمایندگی از خود صدای خویش را بلند کرده و صحبت می‌کنند.»

اشرف‌غنی می‌افزاید که ذهنیت اعتماد باید ایجاد شود و همه چیز علنی باشد. آقای غنی همچنین تاکید کرد که وی از استقلالیت کاری کمیته گزینش حمایت می‌کند و هرکسی که در این روند مداخله کند مجرم شناخته شده و تحت پیگرد عدلی و قضایی قرار می‌گیرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала