برگشت دسته جمعی مهاجرین افغان به وطن

© AFP 2023 / Attila Kisbenedekمهاجرین
مهاجرین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملل گفته‌است در سال جاری نزدیک به ۳۷۰ هزار مهاجر افغان ثبت شده‌اند و بی اسناد از پاکستان به وطن برگشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز, سازمان ملل گفته‌است در سال جاری نزدیک به ۳۷۰ هزار مهاجر افغان ثبت شده‌اند و بی اسناد از پاکستان به وطن برگشته‌اند.
دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه در کابل با ارائۀ آمار روز یک‌شنبه گفت که هفتۀ گذشته نزدیک به ۵۲ هزار افغان وارد خاک افغانستان شده‌است که این خود بالاترین رقم را در هفت روز از سال ۲۰۰۹ تا کنون را نشان می‌دهد.
در خبرنامۀ این سازمان آمده‌است: «پافشاری مقام‌های پاکستانی دربارۀ ضروریات ویزۀ تازه، زمان محدود برای تمدید اسناد، اثبات ثبت نام، افزایش عملیات‌های پولیس، بازداشت و دوباره فرستادن مهاجران، از نکته‌هایی‌اند که دست‌رسی به خوارک، خدمات صحی، تحصیل و همچنان نبود فرصت‌های شغلی را محدود کرده‌است.»

مهاجرین - اسپوتنیک افغانستان
مهاجرین افغان: مردم پاکستان ما را هندو صدا می‌کنند

این سازمان می‌افزاید: «در هفتۀ گذشته هر روز به گونۀ میان‌گین ۵۲۰۰ مهاجر ثبت شده‌اند و ۲۱۶۰ مهاجر ثبت‌ناشده از پاکستان وارد افغانستان شده‌اند. براساس این سلسله توقع می‌رود که قبل از پایان سال ۴۴۶ هزار تن دیگر به وطن برگردند.»
این سازمان گفته است با وجود کاهش منابع تلاش دارند با همکاری مقام‌های محلی و شرکا کمک کننده کمک‌های لازم را برای این مهاجرین مهیا سازند.
این سازمان در خبرنامه‌اش می‌گوید: «نهادهای مددرسان می‌کوشند پیش از رسیدن فصل سرما، کمک‌ها را برای مهاجران برسانند.»
مقام‌های این سازمان در پاکستان گفته‌اند که خروج پناهنده‌گان افغانستان ثبت‌شده به پیمانه بسیار داوطلبانه است.
مهاجرین در اروپا - اسپوتنیک افغانستان
نامه مهاجرین افغان به پارلمان این کشور

مقام‌های این سازمان همچنان تأکید کرده‌اند که آنان کمک نقدی برای برگشت‌کننده‌گان از ۲۰۰ دالر تا مرز ۴۰۰ دالر افزایش داده‌اند و این تغییر در وسط ماه جون تا کنون در حال اجرا است.
به گزارش طلوع نیوز, این نهاد سازمان ملل همچنان می‌افزاید که حکومت افغانستان نیز تلاش‌هایی برای تشویق داوطلبانۀ مهاجران افغان به کشور شان روی دست گرفته‌اند تا آنان در روند بازسازی کشور شان سهم بگیرند.
این در حالی‌است که پاکستان هم‌اکنون میزبان بیش‌از یک‌ونیم میلیون مهاجر افغانستان است که به‌گونه قانونی در آن کشور رنده‌گی می‌کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала