انفجار در بزرگترین کارخانه کیمیایی جهان

© AFP 2023 / Boris HorvatДым от пожара на нефтехимическом заводе во Франции
Дым от пожара на нефтехимическом заводе во Франции - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئولان شهری به ساکنان دو شهر لودویگزهافن و "مانهایم" هشدار داده‌اند که به علت وجود دود پنجره‌هایشان را بسته نگاه داشته و حتی‌ در خانه بمانند.

روز گذشته انفجاری در کارخانه BASF واقع در شهر "لودویگزهافن" در کناره رود "راین" رخ داد که باعث چندین آتش‌سوزی در محوطه این کارخانه شد. در اثر این انفجار یک نفر کشته، شش نفر به شدت زخمی و شش نفر دیگر ناپدید شده‌اند.

این انفجار در مسیر خط لوله انتقال مواد کیمیایی مایع در غول صنعت کیمیایی جهان روی داده است. مدیران BASF بلافاصله کنفرانسی خبری تشکیل دادند و اعلام کردند که در این خط لوله مایعات قابل اشتعال و گاز مایع تحت فشار بالا بارگیری شده بوده است. با این حال گفته‌اند که علت روی دادن این انفجار هنوز روشن نیست.

مسئولان شهری به ساکنان دو شهر لودویگزهافن و "مانهایم" هشدار داده‌اند که به علت وجود دود پنجره‌هایشان را بسته نگاه داشته و حتی‌ در خانه بمانند. وسایل تهویه هوا و سردکننده و گرم‌کننده‌ها نیز باید خاموش بمانند. همچنین از رانندگانی که در این مسیر در حال حرکتند خواسته شده مسیرشان را تغییر دهند.

به گزارش دویچه‌وله، BASF بزرگترین کارخانه مواد کیمیایی آلمان و از نظر درآمد و سرمایه‌گذاری بزرگترین در دنیاست. این شرکت بیش از ۱۱۲ هزار کارمند در ۸۰ کشور دنیا دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала