امکان فرار داعشی ها از موصل به مالزیا

© AP PhotoПарад боевиков ИГИЛ в Мосуле, Ирак
Парад боевиков ИГИЛ в Мосуле, Ирак - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس، در میدان هوای و مرزهای مالزیا تدابیر شدیدی به کار بسته و راه های نفوذ غیرقانونی به مالزی را نیز تحت نظر گرفته است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکارنیوز،  احمد زاهد حمیدی معاون نخست وزیر مالزیا، روز سه شنبه اعلام کرد با توجه به حملۀ گستردۀ نیروهای عراقی برای بازپس گیری شهر موصل از چنگ داعش در عراق، تدابیری اتخاذ کردیم تا از بازگشت داعشی های مالزیایی به کشورمان جلوگیری کنیم.
احمد زاهد در کنفرانسی مطبوعاتی خاطر نشان کرد: پولیس، در میدان هوای و مرزهای مالزیا تدابیر شدیدی به کار بسته و راه های نفوذ غیرقانونی به مالزی را نیز تحت نظر گرفته است.
همچنین احمد زاهد تاکید کرد که مالزیا، در همین راستا، با سازمان های اطلاعات بین المللی در ارتباط است و اسامی مظنونانی که گمان می رود با داعش در ارتباط باشند را در اختیار دارد.
احمد زاهد، شمار مالزیایی هایی را که به داعش پیوسته اند اعلام نکرد، اما بر اساس آماری که پولیس این کشور در ماه گذشته اعلام کرده بود، از سال 2013 تاکنون، دستکم 90 مالزیایی به داعش پیوسته اند.
معاون نخست وزیر مالزیا گفت که داعشی های مالزیایی، هنگام بازگشت به کشور بازداشت می شوند، و برای تغییر افکارشان تلاش خواهد شد.
گفتنی است که از بامداد دیروز (دوشنبه) با فرمان حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق آغاز شده است، و تاکنون چندین روستای اطراف این ولایت، از چنگ داعش آزاد شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала