توقف حملات هوائی روسیه و سوریه بر حلب

© Sputnik / Maksim BlinovМинистр обороны Российской Федерации генерал армии Сергей Шойгу
Министр обороны Российской Федерации генерал армии Сергей Шойгу - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه: حملات قوای هوائی فضائی روسیه و طیارت سوریه بر حلب از ساعت 10 صبح 18 اکتوبر متوقف گردید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزیر دفاع روسیه، امروز 18 اکتبر روسیه و سوریه از ساعت 10 صبح به وقت محلی حملات هوایی به حلب را متوقف کردند. سرگی شایگو وزیر دفاع کشور گفت که قطع حملات پیش از موعد در حلب از ساعت 10:00 صبح روز 18 اکتبر برای ارسال کمک های بشردوستانه صورت گرفته است. 

او از رهبران کشور های که بر افراد مسلح مخالف دولت سوریه تاثیر دارند، تقاضا نمود تا به ایشان پیشنهاد نماید که از فعالیت محاربوی دست بکشند و شهر را ترک نمایند.

شایگو وعده داد که قوت های سوری متوقف و عقب نشینی خواهد کرد تا شبه نظامیان مخالف با سلاح دسته داشته شان بتوانند بدون موانع  شرق حلب را ترک کنند.

شایگو افزود: «برای آغاز همزمان وقفه بشردوستان، نیرو های سوری به فاصله قابل امکان برای ترک شبه نظامیان از حلب عقب نشینی میکنند. مخالفین مسلح میتوانند در این جریان از دو دهلیز خاص ایجاد شده، 1-به مسیر جاده تعیین شده 2- از طریق منطقه بازار سوق الحی حلب را ترک کنند».

قبلاً جنرال رودسکوی آمر اداره اوپراتیفی لوی درستیز قوای مسلح روسیه گفته بود از ساعت 8 صبح تا 16 ظهر 20 اکتوبر غرض احیا کمک های بشر دوستانه در حلب آتش بس اعلام میشود.

فدریکا موگرینی وزیر خارجه اتحادیه اروپا این اقدام روسیه را مثبت ارزیابی نمود. اما ستیفان نماینده سرمنشی ملل متحد آتش بس 8 ساعته را برای احیا کمک های بشر دوستانه کافی ندانست.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала