یادگاری دوستم بر دیوار: عقب نشینی بر ما عیب است

© Photo / دفتر مطبوعاتی معاون اولجنرال دوستم
جنرال دوستم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری که برای عقب زدن طالبان به ولایت فاریاب در شمال افغانستان سفر کرده به روی دیوار یکی از سنگرهای نظامیان افغان یادگاری خود را نوشت.

جنرال دوستم گفته است، که عملیات بازپسگیری ولسوالی غورماچ به زودی آغاز می شود.
این سنگر که نظامیان افغان از آن بیشتر به عنوان خوابگاه استفاده می کنند، در ولسوالی ناآرام غورماچ قرار دارد که اخیرا بدست طالبان سقوط کرد.
در دیوار که دوستم یادگاری نوشته قبلا دیگر سربازان خاطره و یادگاری خود را نوشته اند. دیوار این سنگر با چوپ احاطه شده است.
دوستم نوشته است:- "سربازان سر بکف و قهرمان افغانستان درود بر شما! من از سنگرهای زیادی در جبهات دیدن کرده ام. اما سنگر شما با وجود مشکلات از سنگرهای مطمین در این منطقه به حساب میرود. من هم مثل شما سربازان قهرمان در همین سنگر هستم و خواستم قدردانی خودرا از فداکاری و شهامت شما در دیوار این سنگر و در کنار یادگاری های شما، یادگاری بگذارم".
معاون اول رییس جمهوری در پایان این دست خط خود خطاب به سربازان گفته است:- "عقب نشینی بر ما عیب است".
در تاریخ افغانستان سابقه نداشته است که یک مقام ارشد دولتی چندین روز را در سنگرهای سربازان سپری و یا در جنگ مستقیم با مخالفان مسلح دولت شرکت کنند.
دوستم به این منطقه که چند کیلومتری با مرکز ولسوالی غورماچ فاصله ندارد خود را به سختی رسانده است.
در کمینی که طالبان بر سر راه او ایجاد کرده بودند، دستکم سیزده سرباز افغان به شمول چند فرمانده نیروهای تحت امر جنرال دوستم کشته شدند.
گفته شده بود که جنرال دوستم نیز در این حمله زخمی شده است اما او بعدا در گفتگو با رسانه ها از صحت مندی خود اطمینان داد و اعلام کرد که خبر زخمی شدنش حقیقت ندارد.
دوستم می گوید که در درگیری با طالبان حداقل هفتاد طالب کشته و زخمی شده اند.
او هشدار داده است که به زودترین فرصت مرکز ولسوالی غورماچ را تصرف می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала