غفاری: در مورد مذاکرات با طالبان از طریق رسانه ها آگاه می شویم

© Photo / کسراگزارشگران بدون مرز: ناتو گفتگو با طالبان را لغو کند
گزارشگران بدون مرز: ناتو گفتگو با طالبان را لغو کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به کسانی که در این مذاکرات دخالت و سهم دارند توصیه می‌کنیم تمام مسایلی که در آن‌جا جریان دارد را به صورت واضح و شفاف با نماینده‌گان مردم در جریان بگذارند.

به دنبال گزارش‌ها در مورد دیدار سری نماینده‌گان حکومت با سران طالبان در قطر، مجلس نماینده‌گان افغانستان می‌گوید حکومت باید اعضای این مجلس را در این زمینه در جریان بگذارد.
نعمت‌الله غفاری، معاون دوم مجلس نماینده‌گان  یادآور گردید که صلح یک ضرورت اولیه برای مردم افغانستان است و همه نیاز به صلح را درک می‌کنند.
معاون دوم مجلس گفت چیزی که در این‌جا مورد سوال قرار گرفت مذاکرات جاری است که از طریق رسانه‌ها ما شنیدیم صورت گرفته‌است.
او گفت به کسانی که در این مذاکرات دخالت و سهم دارند توصیه می‌کنیم تمام مسایلی که در آن‌جا جریان دارد را به صورت واضح و شفاف با نماینده‌گان مردم در جریان بگذارند.

قطر - اسپوتنیک افغانستان
مذاکرات پنهانی با طالبان

آقای غفاری گفت آنان این‌جا باید بیایند و نماینده‌گان ملت را در جریان قرار بدهند، به خاطری که این تصمیم سرنوشت‌ساز است و به همه ملت بر می‌گردد.
این در حالی‌ست که به تازه‌گی گزارش‌هایی از تازه‌ترین دیدار هیئت غیر رسمی از حکومت افغانستان با سران طالبان در دفتر سیاسی‌شان در قطر مطرح گردید.
روز گذشته روزنامۀ گاردین گزارش داد که در این دیدار معصوم ستانکزی، رییس عمومی امنیت ملی نیز حضور داشته و با ملا منان برادر ملا عمر رهبر پیشین طالبان دیدار و گفت‌گو کرده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала