ترامپ: پوتین از کلینتن و اوباما باهوش‌تر است

© AFP 2023 / Robyn Beck US Democratic presidential candidate Hillary Clinton and US Republican presidential candidate Donald Trump debate during the second presidential debate at Washington University in St. Louis, Missouri, on October 9, 2016
US Democratic presidential candidate Hillary Clinton and US Republican presidential candidate Donald Trump debate during the second presidential debate at Washington University in St. Louis, Missouri, on October 9, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
من ابزار دست پوتین نیستم؛ این شمایید که عروسکی در دست روسیه هستید.

آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری 2016 امریکا، بامداد پنجشنبه به گردانندگی کریس والاس مجری شبکه خبری فاکس نیوز انجام شد.

موضوعاتی چون دخالت روسیه و پوتین در انتخابات، همکاری با شرکای خارجی و مسئله افشای ایمیل های کلینتن و اظهارات رکیک ترامپ در این مناظره به بحث گذاشته شدند.

ترامپ در مورد روسیه و پوتین گفت: پوتین همه مراحل را با هوشمندی پشت سر گذاشته است. شما از پوتین خوشتان نمی‌آید چون در سوریه در برابرتان ایستاده است. پوتین از کلینتن و اوباما باهوش‌تر است و روسیه را به پیشرفت هسته‌ای رسانده و بر خاورمیانه غلبه کرده است.

کلینتن ترامپ را عروسک خیمه‌شب‌بازی پوتین خواند و در واکنش ترامپ خطاب به کلینتن گفت: من ابزار دست پوتین نیستم؛ این شمایید که عروسکی در دست روسیه هستید.

از جمله رخدادهای تأثیر گذار در این مناظره، رسوایی‌های اخلاقی ترامپ و افشای اسناد ویکی لیکس علیه کلینتن بود.

ترامپ در واکنش به انعکاس رسوایی‌های اخلاقی‌اش در رسانه های امریکایی، آن‌ها را به توطئه علیه خود متهم کرد. کلینتن نیز پس از افشای اسناد ویکی لیکس،اقدام خود را اشتباه دانست. موضعی که البته نتوانست رقیب او و منتقدانش را در امریکا متقاعد کند.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این مناظره انتخاباتی نامزدها این بود که ترامپ در روزهای اخیر، انتخابات پیش رو در امریکا را به وجود تقلب متهم کرد.

نامزد حزب جمهوریخواه همچنین رقیب دمکرات خود را با درخواست «آزمایش دوپینگ» به چالش کشاند و او را به استفاده از دارویی هایی که درجریان مناظره ها سرپا نگاهداشته است، متهم کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала