فرار سران داعش از عراق به سوریه

© REUTERS / Azad LashkariPeshmerga forces advance in the east of Mosul to attack Islamic State militants in Mosul, Iraq, October 17, 2016
Peshmerga forces advance in the east of Mosul to attack Islamic State militants in Mosul, Iraq, October 17, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامیان تروریسم بین‌المللی و در رأس آنها امریکا و عربستان در حال عملی کردن نقشه خبیثانه خود برای تامین راههای امن برای داعشی ها از مرزهای سوریه هستند.

 یک منبع عراقی در گفتگو با المیادین از فرار دست کم 100 سرکرده نظامی داعش از موصل به سمت سوریه خبر داد.

او گفت که طرح انتقال تروریستهای داعشی از موصل به سوریه، جدی و در راستای فرار از نبردها صورت گرفته است. وی تاکید کرد که طیاره های عراقی از محور غرب موصل به سمت مرزهای سوریه، اوضاع را زیر نظر دارند.

یک جننرال امریکایی عضو ائتلاف بین‌المللی با تایید این خبر گفت که جمعی از سرکرده‌های داعش موصل را ترک کرده‌اند.

Iraqi forces are deployed during an offensive to retake Mosul from Islamic State militants outside Mosul, Iraq, Monday, Oct. 17, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
در جنوب موصل پرچم عراق به اهتزاز درآمد

وی افزود: ما حرکت مسئولان و عناصر داعش به خارج از موصل را شاهد بودیم و این در حالی است که عناصر خارجی در موصل باقی می مانند و خواهند جنگید.

در همین حال فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه دو روز قبل در بیانیه ای با اشاره به نبرد آزادسازی موصل و همه مناطق عراق از لوث تروریسم، اعلام کرد که هرگونه تلاش برای عبور دادن تروریستهای داعشی از مرزهای سوریه، به مثابه نقض حاکمیت سوریه به شمار می‌رود.

قمر مصنوعی - اسپوتنیک افغانستان
روسیه عملیات موصل را از فضا ترصد میکند

در بیانیه‌ فرماندهی کل ارتش سوریه آمده است: بعد از آغاز عملیات نظامی ارتش عراق برای آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه تروریستی داعش، حامیان تروریسم بین‌المللی و در رأس آنها امریکا و عربستان در حال عملی کردن نقشه خبیثانه خود برای تامین راهها و گذرگاههای امن با هدف عبور دادن تروریستهای داعشی از مرزهای سوریه هستند.

حیدر العبادی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، بامداد دوشنبه از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگال گروه داعش خبر داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала