جلال فیروز: سعودی ها در تمام حملات تروریستی در جهان اسلام دست داشته

© AP Photo / Carolyn Kaster پادشاه عربستان سعودی و بارک اوباما
پادشاه عربستان سعودی و بارک اوباما - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گام هایی در دیوان بین المللی کیفری برداشته شد اما به نظر می رسد که این محکمه نیز تحت کنترل رژیم های غربی است که با دولت عربستان رابطه حسنه ای دارند.

جلال فیروز عضو ارشد جمعیت الوفاق بحرین در گفت وگو با ایرنا، گفت: امروز شواهد مشخصی وجود دارد که نشان می دهد سعودی ها در تمام حملات تروریستی در جهان اسلام دست داشته و از داعش حمایت می کند.
فروز تصریح کرد: شواهد جنایت های عربستان هر روز بیشتر نمایان می شود. وی گفت سعودی ها امروز در مقابل نیروهای عراقی که برای آزادی سرزمین شان از دست تروریست های داعشی تلاش می کنند، جبهه گرفته اند. این سند دیگری است که نشان می دهد آل سعود از گروه های تروریستی حمایت می کند.

Ракетная установка Комитетов народного сопротивления Йемена - اسپوتنیک افغانستان
حملات راکتی یمنی ها بر سعودی ها

وی در پاسخ به این سئوال آیا امکان دارد عربستان را بابت جنایت های جنگی اش در یمن به محکمه بین المللی لاهه ارجاع داد، گفت: گام هایی در دیوان بین المللی کیفری برداشته شد اما به نظر می رسد که این محکمه نیز تحت کنترل رژیم های غربی است که با دولت عربستان رابطه حسنه ای دارند.
این فعال بحرینی تصریح کرد: بی تردید اگر به جای عربستان، کشور دیگری جنایات یمن را مرتکب شده بود، سازمان ملل عمل آن را یک جنایت جنگی می خواند و از این کشور در دیوان بین المللی کیفری شکایت می شد. 
Родственники скорбят о погибших родных в Йемене - اسپوتنیک افغانستان
اخفأ جنایات سعودی ها در یمن

وی گفت: اما دولت های غربی در اینکه عربستان جنایتکار خوانده شود، مانع تراشی می کنند. فیروز در پاسخ به این سئوال که چرا دول غربی از عربستان حمایت می کند، گفت: متاسفانه دولت های غربی با فروش اسلحه به عربستان تنها به فکر منافع خودشان هستند.آنها خواهان تشنج اوضاع در منطقه هستند تا شرکت های تولید کننده سلاح بتوانند جنگ افزارهای بیشتری را به فروش برسانند.
وی در همین حال اضافه کرد که دولت های غربی از نفت ارزان قیمت عربستان بهره می برند و به همین دلیل بر این کشور فشار سیاسی نمی آورند.
فیروز بیان داشت: سعودی ها همچنین به دادن رشوه به دول غربی مشهور هستند. همانطور که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اعلام کرد، دولت های غربی بایستی به سکوتی که به بهای دریافت رشوه از عربستان دریافت می کنند، پایان دهند.
این فعال مدنی در پاسخ پرسشی در رابطه با شباهت های رژیم آل سعود به دولت اسرائیل گفت: جای تردیدی نیست که سعودی ها پا جاپای دولت اسرائیل می گذارند.
وی افزود: اسرائیلی های به دنبال گسترش مناطق اشغالی شان هستند و مردم بی گناه فلسطین را بدون هیچ رحمی می کشند و این دقیقا همان کاری است که سعودی ها در یمن و بحرین با قتل عام مردم صورت می دهند.
نصرالله: امریکا و عربستان سعودی سوریه را جهت منافع اسراییل تقسیم میکنند - اسپوتنیک افغانستان
نصرالله: امریکا و عربستان سعودی سوریه را جهت منافع اسراییل تقسیم میکنند

جلال فیروز همچنین ضمن اشاره به حضورش در تجمع اعتراضی صورت گرفته در برابر سفارت عربستان در لندن در عصر روز چهارشنبه گذشته، گفت: این تجمع با این هدف صورت گرفت که اعتراض خود را نسبت به وقایعی که از سوی رژیم ال سعود در دنیای اسلام صورت می گیرد، اعلام کنیم.
ده ها تن از فعالان مدنی و سیاسی و مدافع حقوق بشر روز چهارشنبه در اعتراض به سیاست های تهاجمی و سرکوبگرانه عربستان در منطقه از جمله ادامه حملات این رژیم به یمن و سرکوب مردم بحرین، در برابر سفارت این کشور در لندن تجمع کردند.
Глава МИД Саудовской Аравии Адель аль-Джубейр - اسپوتنیک افغانستان
همسر وزیر امور خارجه ال سعود: شوهرم همجنسگرا است

در این تجمع که با حضور اتباع کشورهای یمن، عربستان، بحرین، لبنان و عراق برگزار شد، تجمع کنندگان جنایت های صورت گرفته از سوی ارتش عربستان در یمن، سرکوب مردم بحرین و علماء این کشور و حمایت آل سعود از دیکتاتورها و گروه های تروریستی و تکفیری در منطقه را محکوم کردند.
آنها همچنین از حمایت و ترویج گروه های تروریستی در عراق و سوریه از سوی رژیم ال سعود ابراز انزجار نموده و خواستار برخورد قاطع جامعه جهانی با این رژیم استکباری و جنایتکار شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала