موجودیت حیات درمریخ ثابت شده است

© Photo / NASA/JPL /USGSموجودیت حیات درمریخ ثابت شده است
موجودیت حیات درمریخ ثابت شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان امریکایی به رهبری گیلبرت لوین تایید کردند که در مریخ تا هنوز زندگی وجوددارد.نتیجه تحقیقات درمجله Astrobiology.منتشرشده است.

از داده های دو سفینه فضایی بدون سرنشین"ویکینگ"که در سال 1976 وارد مریخ شده بود نویسندگان این آثار به این نتیجه رسیدندکه تجزیه و تحلیل خاک تایید از آن میکنند ،که در مریخ موجودات ارگانیک هنوز هم وجود دارند ،و آنها ملیونها سال پیش به وجود آمده اند.با این حال  دانشمندان تا هنوز هم قادر به پیدایش زندگی درمریخ نشدند ،بنا بر این ممکن  زمانی که وسیله نقلیه مریخ 2020به سیاره سرخ سفر کند این فرض رد شود. نویسنده گان این تحقیقات میگویند: "برخی از ویژگی های که در خاک مریخ پیدا شده نشاندهنده آن است ،که در سیاره سرخ زندگی وجود دارد. صحبت بالای مکروارگانیسم ها است ، که دقیقآ وجود دارند، اگر در سطح مریخ نیست ،در اعماق آن وجود دارند".

واشر ویکنگ-1و ویکنگ-2  در سال 1976درمریخ نشست کردند. برای برسی مالیکول های عضوی هر دو ماشین  با آلات و لوازم اتصالات گاز و اسپکترو متر مجهز شده بودند. تعین اجزای خاک را "ویکنگ"با حرارت دادن نمونه های خاک انجام داد و هیچ ماده آلی بجز از مالیکول کلرومیتان و دی کلرومیتان  پیدا نکردند.کارشناسان دریافتند که این آلودگی است که از زمین آورده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала