وزارت دفاع: حفاظت از جان غیرنظامیان مسوولیت ماست

© Photo / MrPenguin20وزارت دفاع افغانستان
وزارت دفاع افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: بدنبال انتشار گزارش سازمان ملل متحد در باره تلفات غیرنظامیان در نه ماه گذشته در افغانستان و افزایش میزان تلفات غیرنظامیان توسط نیروهای امنیتی حامی دولت، وزارت دفاع اعلام کرده که حفاظت از جان غیرنظامیان از مسوولیت‌های اصلی نیروهای امنیتی است.

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع، در بیانیه‌ای بدنبال انتشار گزارش دیروزی سازمان ملل متحد گفته است: «وزارت دفاع ملی حفاظت از جان مردم ملکی را در تمام تدابیر امنیتی وظیفه اساسی خویش دانسته، در حفظ مصوونیت غیر نظامیان در اثنای جنگ با هراس افگنان پیوسته تاکید دارند.»

آقای وزیری تاکید کرده که نیروهای امنیتی افغانستان در جریان عملیات‌های نظامی از «نهایت دقت»، احتیاط و حوصله‌مندی کار می‌گیرند. او می‌افزاید که این نیروها در موارد خیلی کم از سلاح‌های سنگین و حملات هوایی کار می‌گیرند. به گفته آقای وزیری، محلاتی که در یک روز قابل پاک‌سازی باشد، نیروهای امنیتی برای این که به غیرنظامیان آسیبی نرسد،‌ روند پاک‌سازی آن را چند روز انجام می‌‌دهند.

 وی افزوده که عملیات شبانه را طوری کوردینه و  هماهنگ می‌شود تا هیچ نوع تلفاتی به غیرنظامیان نرسد.

سخنگوی وزارت دفاع می‌گوید که طالبان برخلاف نیروهای امنیتی، از غیرنظامیان به عنوان سپرانسانی استفاده می‌کنند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که گزارش اخیر سازمان ملل حاکیست که طی نه ماه گذشته میزان تلفات غیرنظامیان در نتیجه فعالیت‌های نیروهای امنیتی افزایش چشم‌گیری داشته است. این سازمان نسبت به این مساله ابراز نگرانی کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала