قتل 66 طالب در عملیات‌های نظامی

© Photo / MrPenguin20وزارت دفاع افغانستان
وزارت دفاع افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: در نتیجه عملیات‌های مشترک و تهاجمی نیروهای امنیتی افغانستان، نزدیک به صد تن از افراد طالبان کشته و زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع می‌گوید این عملیات‌ها که به منظور پاک‌سازی مناطق ناامن و سرکوب مخالفان مسلح دولت در ولایت‌های ننگرهار ،پکتیکا، غزنی، پکتیا، کندهار، ارزگان، غور، فراه، بادغیس، هرات، کندز، بغلان، فاریاب و هلمند راه‌اندازی شده بود، در آن شصت‌و‌شش طالب کشته و سی تن دیگر زخمی شده‌اند. به گفته وزارت دفاع، در این عملیات‌ها هجده تن دیگر از افراد طالبان بازداشت شده‌اند.

وزارت دفاع می‌‌افزاید که در جریان این عملیات‌ها، در حومه شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند، یک کارخانه ماین‌سازی تخریب و مقدار زیادی از تجهیزات نظامی و همچنین «هزاران» فیر مرمی سلاح‌های مختلف، واسکت‌های زرهی، وسایط نقلیه و راکت‌انداز‌های «آرپی‌جی» بدست نیروهای امنیتی افتاده است. وزارت دفاع می‌افزاید که در این عملیات یک خالد معاون قاری لالی از فرماندهان مشهور طالبان نیز به قتل رسیده و پانزده تن دیگر بازداشت شده‌اند.

همچنین در منطقه کشک نخود ولایت قندهار نیز یک ولسوال نام‌نهاد و شمس‌الله مسوول نظامی طالبان در ولسوالی باغران ولایت هلمند کشته شده‌اند.

در جریان این عملیات‌ها پنج تن از سربازان اردوی ملی نیز جان‌های خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала