جراحی قلب در روسیه ده برابر ارزانتر از امریکا میباشد

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر جراحی قلب
جراحی قلب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در دو ربع اول سال جاری تقریبا پنج هزار خارجی با هدف بهبود صحت به روسیه امده اند .

وزارت صحت عامه ، وزارت خارجه ، روس توریزم و انجمن طبی- سیاحتی روسیه پروژه مشهور سازی خدمات صحی دوکتوران و مراکز صحی خارجی را اغاز نموده اند. امدن روز افزون خارجی ها جهت تداوی و درمان مقامات را به اتخاذ چنین تصمیم وادار ساخت.
به اساس معلومات انجمن توریستی روسیه ، در نیمه اول سال 2016 تعداد بیماران خارجی که برای درمان به روسیه امده اند در مقایسه با سال گذشته حدود 30% رشد نموده ، در دو ربع اول سال 2016 تقریبا پنج هزار خارجی با هدف بهبود صحت به روسیه امده اند. این رقم در تمام سال 2015 حدود هشت و نیم هزار نفر را تشکیل میداد.
در سال 2014 تعداد انها به 7000 نفر میرسید. رییس انجمن طبی — سیاحتی روسیه کانستانتین انیشینکو به روزنامه ایزویستیا گفت: مرجع عمده برای تبلیغ طبابت روسیه دفاتر " Visit Russia " خواهد بود. انها تا فعلا این وظیفه را در خارج انجام میدادند ، اما بطور بسیار سطحی و نا چیز.  

ریزه‌گل پس از هفت‌بار عمل جراحی، بینی‌اش را بدست آورد - اسپوتنیک افغانستان
ریزه‌گل پس از هفت‌بار عمل جراحی، بینی‌اش را بدست آورد

از انجاییکه توریزم درمانی سریعا رشد و انکشاف نموده ، تصمیم بر ان شد تا درین عرصه توجه زیادتر صورت گیرد.
معاون اول روس توریزم _ سرگیی کورنییف که وظیفه هماهنگی کار های دفاتر " Visit Russia " را به عهده دارد در باره راه های حل این موضوع به "ایزویستیا " گفت: برای آن که بطور فعال این وظیفه را پیش برد ما دو اداره مرتبط با هم — توریزم پزشکی و مجتمع سناتوریم استراحتی را برای جلب بیماران به روسیه را یکجا خواهیم نمود. آنها میتوانند اعلانات تجارتی را هم مشترک نموده و هم بطور انفرادی انجام دهند.
کورنییف همچنان گفت که شیوه ای انتقال محصولات به هر کشور مختلف میباشد. متخصصان روسی نوع درمان را که در کدام کشور چه نوع تداوی مورد علاقه مردم میباشد مد نظر میگیرند. در عین حال این کار را باید با مراکز صحی و کلینیک های کشور های دیگر سازماندهی نمایند.
دوکتوران در اروپا از اعتبار زیاد برخوردار میباشند و هر نوع تداوی که برای مریض در نظر گیرند و یا هر جایی که مریضان را بفرستند ، انها موافقه خواهند نمود.
انگیزه رشد طبابت توریستی در روسیه مختلف است. اول اینکه برای مهمان خارجی نسبت ارزان بودن نرخ روبل تداوی ارزانتر تمام میشود. دوم انکه عملیات قلب نسبت به امریکا ده برابر ارزانتر است. یکی ار دلایل دیگر ، محدودیت های قانونی و پزشکی در کشور های خارجی است که بیماران ترجیح میدهند جهت تداوی به روسیه بیایند.
در بعضی ممالک بیماران سنین 35- 45 را عملیات نمینمایند. اما در روسیه این محدودیت وجود ندارد.
کارشناسان معتقد اند که توریزم پزشکی خود بخود رشد نکرده است ،رول عمده را درین امر همچنان سهولت در گرفتن ویزه ، به خصوص برای شهروندان چین ، هندوستان ، کوریای جنوبی و کشور های شوروی سابق بازی نموده است.
همچنان باید یاداور شد که بعضی جهات طبابت در روسیه بسیار رشد نموده که میتوان درینجا از طب چشم "مرکز صحی فیودروف " اورتوپیدی "مرکز ایلیزاروا در کورگان " ؛ همچنان ایکو یا " القاع مصنوعی "، طب دندان و غیره نامبرد.
کانستانتین انیشینکو معتقد است که با بوجود اوردن "ویزه طبی" امکان ان است تا توجه تعداد زیاد اتباع خارجی را جهت امدن به روسیه جلب نمود. فعلا روی این مسله کار جریان دارد. در اینده نه چندان دور چنین ابتکار در در قانون ویزه روسیه به وجود خواهد امد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала