وزیری: با مرتکبین آزار و اذیت مردم برخورد جدی می‌شود

© Flickr / ResoluteSupportMediaوزیری: با مرتکبین آزار و اذیت مردم برخورد جدی می‌شود
وزیری: با مرتکبین آزار و اذیت مردم برخورد جدی می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: بدنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی‌بر آزار و اذیت قرار گرفتن یک تن از شهروندان توسط یک سرباز اردوی ملی، دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع اعلام کرده که با مرتکبین آزار و اذیت مردم برخورد جدی و قانونی صورت می‌گیرد.

سخنگوی وزارت دفاع در بیانیه‌ای نیروهای اردوی ملی را نمادی از اخلاقع نظم، دسپلین و با روحیه عالی وطن‌دوستی توصیف کرده اما می‌گوید هرگاه ثابت شود که کدام سربازی خلاف اصول سربازی و پالیسی‌ها مردم را آزار و اذیت کرده است، تحت تعقیب قرار گرفته و مجازات خواهد شد. دولت وزیری در بیانیه خود می‌افزاید: «وزارت دفاع ملی هرگونه آزار و آذیت مردم بیگناه کشور را خلاف پالیسی ها و برنامه های خویش دانسته، حتا اگر به اثبات برسد که منسوبین اردوی ملی، خلاف پالیسی‌ها و نظام نامه‌های عسکری عمل نموده و یا با عث آزار و اذیت هموطنان ما گردیده باشد، طبق قوانین نافذه کشور آنان را دستگیر نموده و به پنچه قانو ن تسلیم می‌نماید.»

پیش از این مقام‌های محلی ولایت پکتیا می‌گویند که چند سرباز اردوی ملی یک دانش‌‌آموز در این ولایت مورد آزار و اذیت قرار داده و از او با بدن برهنه تلاشی شده است. این سرباز بدلیل امنیتی این بازرسی بدنی را انجام داده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала