نقش مصر در حل بحران سوریه

© Sputnik / Host photo agency / Sergey Mamontovوزارت انرژی مصر: روسیه دو نیروگاه هسته ای در الضبعه می سازد
وزارت انرژی مصر: روسیه دو نیروگاه هسته ای در الضبعه می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مصر اخیرا بر خلاف عربستان با قطعنامه پیشنهادی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد موافقت کرد، امری که ناخشنودی سعودی ها را برانگیخت.

وزیر امور خارجه مصر بر حل بحران سوریه در چارچوب حفظ تمامیت ارضی این کشور و حق مردم سوریه برای ترسیم آینده خود تاکید کرد.

مهرسامح شکری وزیر امور خارجه مصر اعلام کرد که کشورش خواهان حل بحران سوریه بر اساس حفظ وحدت و تمامیت ارضی این کشور و حق مردم سوریه برای ترسیم آینده خود است.

شکری روز شنبه در نشست خبری با همتای اسپانیایی خود بر انجام این کار از طریق گفتگوها با سازمان ملل متحد در چارچوب مشورت مشترک با کشورهای عربی و غربی به منظور نجات مردم سوریه از ویرانی که حضور گروه های تروریستی علت آن بوده است، تاکید کرد.

وی افزود: مصر به مسئولیت های خود در این زمینه و تلاش با شرکای خود به منظور حل بحران تلاش می کند.

شکری در خصوص موضوع مهاجران غیرقانونی نیز گفت: با توجه به افزایش شمار مهاجران و پناهندگان، اروپایی ها می توانند به مصر در این زمینه کمک کنند. نیروهای مسلح مصر به نقش خود در جلوگیری از افزایش بی رویه شمار مهاجران و نجات آنها از افتادن در دام باندهای مهاجرت غیرقانونی عمل می کنند.

مصر اخیرا بر خلاف عربستان که همواره بر طبل سرنگونی دولت قانونی سوریه می کوبد با قطعنامه پیشنهادی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد موافقت کرد، امری که ناخشنودی سعودی ها را برانگیخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала