مسکو: ترکیه به پیمان تبادل اطلاعات تجسسی در باره تروریست ها میان روسیه، سوریه، عراق و ایران پیوست

© Fotolia / TarumarТурецкий флаг на фоне Стамбула
Турецкий флаг на фоне Стамбула - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرانتس کلینتسویچ معاون اول کمیسیون امنیت و دفاع شورای فدراسیون روسیه از توافق مسکو و انقره برای تبادل اطلاعات در عرصه مبارزه با تروریسم در چارچوب تشکل چهار کشوری خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، معاون اول کمیسیون امنیت و دفاع شورای فدراسیون روسیه روز دوشنبه گفت: ترکیه به پیمان تبادل اطلاعات تجسسی در باره تروریست ها میان روسیه، سوریه، عراق و ایران پیوسته است.
کلینتسویچ در مصاحبه با روزنامه روسی ایزوستیا افزود: روسیه اطلاعات مربوط به شنودها و ردیابی ارتباطاتی و تجسسی اهداف مورد نظر را در اختیار ترکیه قرار می دهد. 
وی ادامه داد: ترکیه نیز اطلاعات تجسسی را در اختیار روسیه قرار می دهد، زیرا سازمان های اطلاعاتی قدرتمندی دارد و شبکه ای از عوامل این کشور در سوریه فعال هستند.
معاون اول کمیسیون امنیت و دفاع شورای فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد: این توافق در حاشیه سفر اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ترکیه حاصل شد.
مرکز هماهنگی اطلاعاتی بغداد متشکل از کارشناسان نظامی روسیه، ایران، عراق و سوریه که مسئولیت تحلیل و نتیجه گیری از اطلاعات فعالیت های تروریست های تکفیری و گروه های مسلح زیر پشتیبانی چند کشور غربی و عربی را برعهده دارد، پاییز سال گذشته شکل گرفت. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала