نخست وزیر هنگری: ما باید در مقابل شوروی سازی اروپا بایستیم

© AP Photo / Tamas KovacsПремьер-министр Венгрии Виктор Орбан
Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشور او باید در مقابل "شوروی سازی" اروپا بایستد و از مرزهایش در برابر موج بزرگ پناهجویان دفاع کند

ویکتور اوربان، نخست وزیر راستگرای هنگری در مراسمی به مناسبت اعتراضات ضد کمونیستی سال ۱۹۵۶ گفت که کشور او باید در مقابل "شوروی سازی" اروپا بایستد و از مرزهایش در برابر موج بزرگ پناهجویان دفاع کند
اوربان که منتقد اتحادیه اروپا و یکی از مخالفان سرسخت موج بزرگ مهاجرت به اروپا است، روز یکشنبه، ۲۳ اکتوبر، گفت که آزادی در اروپا به "دولت- ملت" و سنت های مسیحی وابسته است. او گفت: «کسانی که آزادی خود را دوست دارند، باید بروکسل (اتحادیه اروپا) را از "شوروی سازی" دور نگهدارند؛ از کسانی که می خواهند به ما بگویند کنار چه کسانی باید در کشورهای خود زندگی کنیم». این سخنان اوربان با تشویق و هیجان چندین هزار تن از حاضرین روبرو شد.
نخست وزیر هنگری گفت: ما می خواهیم تا یک دولت اروپایی باشیم نه یک ملیت در داخل اروپا.

در اردوگاه مهاجرین شهر "کاله" فرانسه، به دختر مترجم افغان تجاوز شد

از سوی دیگر، چند صد تن از معترضان و مخالفان اوربان با اشپلاق با سخنان اوربان مخالفت کردند و نهایتا درگیری بین مخالفان و هواداران اوربان درگرفت.
لازسو بارتا، یکی از هواداران اوربان در حالی که پرچم این کشور را در دست داشت، به خبرگزاری رویترز گفت: "ما تا وقتی که این چپی های طردشده وجود دارند، نمی توانیم آزادی ایجاد کنیم."
در کنار دیگر کشورهای کمونیست سابق در شرق اروپا، مجارستان نیز با سیاست تقسیم پناهجویان بین کشورهای این قاره مخالف است. طبق این سیاست اتحادیه اروپا، هر کشور باید شماری از چند صد هزار پناهجویی را که عمدتا مسلمان هستند، بپذیرد.
نخست وزیر هنگری موضع مخالفی را در برابر انگلا مرکل اتخاذ کرده که گفته است کشورهای اتحادیه اروپا باید مسئولیت پذیرش پناهجویان را بین خود تقسیم کنند. اما اوربان با مسدود کردن مرزهای ما با سیم خاردار و گسیل هزاران سرباز و پولیس به این مناطق واکنش نشان داد.
مهاجرین - اسپوتنیک افغانستان
برگشت دسته جمعی مهاجرین افغان به وطن

اوربان در بخشی از سخنانش گفت: «به عنوان میراثداران انقلاب ۱۹۵۶، ما نمی توانیم به اتحادیه اروپا اجازه بدهیم که ریشه هایی را قطع کند که آن را بزرگ ساخته و ما را کمک کرد تا از سرکوب نظام "شوروی" نجات یابیم». او در ادامه افزود: "در اروپا آزادی بدون "دولت ملت ها" (کشورهای جداگانه) و هزاران سال خردمندی که از مسیحیت ناشی می شود، نمی تواند وجود داشته باشد".
نخست وزیر راستگرای مجارستان به صراحت گفت: "ما باید مرزها را مسدود کنیم تا از مهاجرت گسترده از جنوب جلوگیری شود".
وضع ناگوار مهاجرین در اروپا - اسپوتنیک افغانستان
راهپیمایی مهاجرین ازصربستان به سوی مرز مجارستان

در همین حال، آندژی دودا رئیس جمهور پولند که مهمان افتخاری این مراسم بود، به شهروندان مجارستان اطمینان داد که وارسا از آنها حمایت می کند. او گفت: "شما می توانید روی پولند حساب کنید. ما در دشوارترین لحظات کنار یکدیگر گام بر می داریم". او به هوادارانش که پرچم پولند را تکان می دادند گفت: "ما دو کشوری هستیم که بر پایه های مسیحیت بنا شده اند و حالا در اروپای متحد آزاد هستند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала