حمله به اکادمی پولیس در پاکستان را گروه تروریستی داعش به عهده گرفت

© REUTERS / Naseer AhmedA police truck is seen at a gate to the Police Training Center after an attack on the center in Quetta, Pakistan October 25, 2016
A police truck is seen at a gate to the Police Training Center after an attack on the center in Quetta, Pakistan October 25, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) امروز سه‌شنبه، مسئولیت حمله به اکادمی پولیس در شهر کویته ایالت بلوچستان پاکستان که 61 کشته و بیش از 100 زخمی بر جا گذاشته را بر عهده گرفت.

خبرگزاری رصد به نقل از وبسایت اعماق که متعلق به داعش است، می نویسد، این حمله توسط جنگجویان این گروه انجام شده است.

این حمله شب گذشته انجام شد که در آن، سه مهاجم انتحاری به آکادمی و خوابگاه دانشجویان پولیس حمله کردند.

براساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، در اثر تیراندازی و انفجار واسکت‌های انتحاری دو مهاجم، تا کنون 61 نفر که اکثر آنان را دانشجویان نظامی تشکیل می‌دهد، کشته و دست‌کم 161 تن دیگر زخمی شده‌اند.

گروه تروریستی داعش و جماعت الاحرار، یک شاخه تحریک طالبان پاکستان حمله ماه اگوست به یک شفاخانه در شهر کویته که 70 نفر در اثر آن کشته شدند، را نیز هم‌زمان بر عهده گرفته بودند.

داعش مسئولیت این حمله را در حالی پذیرفته است پس از این رویداد، جنرال شیر افغان فرمانده قوای سرحدی پاکستان در گفت‌وگو با رسانه‌های پاکستانی، ادعا کرده است که مهاجمان با افرادی در افغانستان به تماس بوده‌اند.

حمله شب گذشته به اکادمی پولیس پاکستان، از سوی محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله، رئیس جمهور و رئیس اجرای حکومت وحدت ملی افغانستان محکوم شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала