نگرانی محقق در مورد برگشت مهاجرین

© AFP 2023 / Bulent KilicСирийские беженцы перелезают через сломанный забор на границе с Турцией
Сирийские беженцы перелезают через сломанный забор на границе с Турцией - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افزایش برگشت مهاجران در حالی‌که یک ملیون بی‌جاشده نیز در کشور وجود دارد، از نظر برخی از آگاهن به دشواری کار حکومت اضافه خواهد شد.

آقای محقق روز گذشته در سمیناری زیر نام مهاجرت، چالش‌ها و فرصت‌ها گفت که بحث داغی است که مهاجرین برگردند و با این پدیده باید واقع‌بینانه برخورد شود و در افغانستان این همه مهاجرین که برگردند زمینه‌سازی برگشت‌شان چگونه خواهد شد.
او گفت که ما مردم‌مان را باید به افغانستان برگردانیم اما کسانی که بر می‌گردند از وضعیت امنیتی معلومات بگیرند که چند ولایت زیر تهدید بلند است و چند ولایت نیست.
معاون دوم رییس اجرایی گفت لازم نیست مسایل امنیتی را افشا کنیم و بگوییم اما مسلم است که تهدیدات در بسیاری از ولایت‌ها وجود دارد و اگر ما می‌خواهیم مهاجرین را برگردانیم، کار بیش‌تر توجه بیش‌تر و سرمایه‌گذاری بیش‌تر را ایجاب می‌کند.

مهاجرین - اسپوتنیک افغانستان
برگشت دسته جمعی مهاجرین افغان به وطن

محقق گفت واقعیت این است که برگردانیدن بیش از شش ملیون مهاجر یک سرمایۀ عظیم کار دارد و… دولت و جامعۀ جهانی باید این فرصت‌ها را آماده نمایند.
این در حالی‌ست که به گفتۀ وزارت مهاجرین و عودت‌کننده‌گان در سال جاری بیش از ۶۰۰هزار پناه‌جو دوباره به کشور برگشته‌اند.
با این حال با درنظرداشت وضعیت امنیتی و هم‌چنان سرمای زمستان، افزایش برگشت مهاجران در حالی‌که یک ملیون بی‌جاشده نیز در کشور وجود دارد، از نظر برخی از آگاهن به دشواری کار حکومت اضافه خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала