رویارویی روسیه و چین از یک سو و امریکا، فرانسه و انگلستان از سوی دیگر

© Sputnik / Vitaly Podvitskiسلاح شیمیایی در حلب
سلاح شیمیایی در حلب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه های تروریستی در چند روز گذشته حملاتی را از بیرون شهر حلب علیه مواضع ارتش سوریه آغاز کردند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، درحالی توقف عملیات هوایی نیروهای هوایی روسیه و سوریه برفراز حلب از یک هفته فراتر رفته است که تاکنون نه تنها نشانه ای های مثبتی از سوی گروه های تروریستی موجود در محله های شرقی حلب و حامیان آن ها مشاهده نشده است بلکه خطر برعکس شدن معادله نیز این جبهه را تهدید می کند.
از روز پنجشنبه هفته گذشته آتش بس یکجانبه سوریه و روسیه در حلب و پیش از آن توقف حملات هوایی و زمینی به تروریست های محاصره شده آغاز شد، به این امید که شاید تروریست ها از آخرین فرصت استفاده کرده، هم خود و هم غیرنظامیان گروگان آنها از محله های شرقی حلب خارج شوند.

Военные самолеты ВВС России Су-24 над эсминцем США Donald Cook в Балтийском море - اسپوتنیک افغانستان
توقف حملات هوای روسیه در حلب

در طول این مدت نه تنها پاسخ مثبتی از سوی تروریست ها به این اقدام دولت سوریه داده نشد، بلکه از نخستین ساعت های برقراری آتش بس، گذرگاه های تعیین شده برای خروج غیرنظامیان زیر آتش پر حجم جنگ افزارهای تروریست ها قرار گرفت.
در طول این مدت فقط 53 شهروند سوری در دو مرحله توانستند خود را از بند تروریست ها برهانند و از شرق حلب بگریزند.
آنچه در طول آتش بس پررنگ تر شد نفاق حامیان تروریست ها و پاسخ منفی آن ها به حسن نیت دولت سوریه بود.
در این میان دولت امریکا به عنوان حافظ منافع تروریست ها پا را فراتر گذاشت و علاوه بر شانه خالی کردن از تعهدات خود مبنی بر تفکیک تروریست ها از گروه های به اصطلاح مخالف میانه رو، اقدام به تسلیح بیش از پیش آن ها کرد.
Турецкая армия в поисках террористов РПК - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه تمامیت ارضی سوریه را به رسمیت می شناسد

این حمایت، تروریست هایی که تا چند روز پیش مرگ را با چشمان خود می دیدند، امیدوار کرد و حتی تروریست های خارج از محاصره حلب نیز که تاکنون از سودبخشی هر اقدام نظامی برای شکستن محاصره هم کیشان خود در محله های شرقی ناامید شده بودند نیز امیدوار شدند.
گزارش هایی مبنی بر ورود گسترده سلاح و مهمات از مرزهای ترکیه و تعهد برخی کشورهای تروریست پرور عربی به حمایت بیشتر از تروریست ها، درحال تغییر صحنه میدانی به سود تروریست هاست.
گروه های تروریستی در چند روز گذشته حملاتی را از بیرون شهر حلب علیه مواضع ارتش سوریه آغاز کردند که بیشترین و سنگین ترین این حملات در جنوب و جنوب غرب این شهر متمرکز بود.
Американские военные на БМП М2 Брэдли - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی حمله ائتلاف امریکا بر سوریه

هرچند که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت توانستند این حملات را دفع و با تبدیل این تک ها به پاتک برخی از نقاط را آزاد کنند، ولی از سرگیری فشار تروریست ها به مواضع ارتش سوریه از بیرون حلب، نشانه مثبتی برای ارتش سوریه نیست، بویژه اینکه با تاخیر و طولانی ترشدن این موضوع ممکن است به نتایج وخیم و غیرقابل جبرانی منجر شود.
در بعد نظامی هم دولت سوریه و هم تروریست ها در چند روز گذشته امکانات و نیروی زیادی را به جنوب حلب اعزام کرده اند و این نشانه عزم دو طرف برای دستیابی به اهداف خویش در این منطقه است.
در بعد سیاسی نیز حامیان تروریست ها پس از ناامیدی از نجات آن ها در حلب به اتهام زنی به دولت سوریه روی آوردند.
این کشورها بار دیگر پرونده اتهام های حمله کیمیایی را روی میز گذاشته اند و برخی چراغ سبزهای سازمان ملل نیز با گزارش های چند پهلو، کشورهای حامی تروریسم را در این مسیر مصمم تر کرده است.
زخارووا: شبه نظامیان تروریستی مانع از تحویل کمک و  خروج باشندگان حلب می شوند - اسپوتنیک افغانستان
زخارووا: شبه نظامیان تروریستی مانع از تحویل کمک و خروج باشندگان حلب می شوند

فرانسه و انگلستان از روز سه شنبه فشارهایی را بر شورای امنیت به منظور افزایش تحریم های اقتصادی سوریه با ادعای واهی استفاده از گاز کلر در حمله به تروریست ها آغاز کردند.
در روزهای آینده بار دیگر شاهد رویارویی روسیه و چین از یک سو و امریکا، فرانسه و انگلستان از سوی دیگر در شورای امنیت خواهیم بود.
فرانسه و انگلیس که از هم اکنون با نزدیکتر شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ترس از فراموش شدن تروریست ها در بهبوحه این کار و زار انتخاباتی دستپاچه شده اند، خواستار بررسی هرچه سریعتر به پرونده شیمیایی سوریه هستند.
در این میان نمایش های تروریست ها نیز درباره حمله شیمیایی سوریه به مخالفان به امید تاثیر گذاری بیشتر بر شورای امنیت سازمان ملل آغاز شده است.
تروریست های تکفیری موجود در شمال حماه با ادعای اینکه سلاح های استفاده شده توسط ارتش سوریه حاوی گاز کلر بوده بار دیگر با انتشار تصاویری ادعا کردند که در حمله هوایی ارتش به شهرک 'اللطامنه' در شمال حماه بیش از 20 شهروند سوری با مشکلات تنفسی روبرو شدند.
شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز پنجشنبه گزارش چهارم درباره حملات شیمیایی در سوریه را بررسی کند.
روسیه در صورت وخیم شدن حالت در حلب به رساندن کمک های بشردوستانه ادامه میدهد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه در صورت وخیم شدن حالت در حلب به رساندن کمک های بشردوستانه ادامه میدهد

طولانی شدن نبرد پاکسازی حلب موجی از سرخوردگی را در میان شهروندان سوری که خود را برای جشن گرفتن یک پیروزی تاریخی آماده کرده بودند، ایجاد کرده است.
آن ها معتقدند که هرچه موضوع پاکسازی حلب از تروریست ها طولانی تر شود، خطرات و تلفات عملیات آینده افزایش می یابد.
کارشناسان نیز یکسره کردن نبرد در داخل شهر حلب را برای انتقال امکانات راکد ارتش و نیروهای مقاومت به دیگر مناطق ضروری می دانند.
آن ها با تاکید بر ضرورت جلوگیری از پیشروی بیشتر تروریست ها مورد حمایت ترکیه در عملیات سپر فرات به سوی شهرهای تحت تسلط دولت و کردها، بر پایان دادن به نبرد حلب و منتقل شدن به معرکه جلوگیری از دست اندازی بیشتر ترکیه به خاک سوریه تاکید می کنند.
حمله هوایی بلجیم بر یک روستا در حومه حلب - اسپوتنیک افغانستان
حمله هوایی بلجیم بر یک روستا در حومه حلب

این درحالی است که در چند روز گذشته تروریست های هم پیمان ترکیه با حرکت از سمت شهر اشغال شده مارع به سوی شهر تل رفعت قصد اشغال آن و بیرون راندن کردها را داشتند.
براساس برخی اخبار امکانات ارسالی ارتش سوریه برای کردها، نیروهای هم پیمان ترکیه را مجبور به عقب نشینی و تغییر مقصد خود به سوی شهر الباب در شمال شرق شهر حلب کرد.
با طولانی شدن نبرد حلب و تجهیز بیشتر تروریست ها از مرز ترکیه نه تنها این نبرد پیچیده تر می شود بلکه خطر خارج شدن زمام امور در این منطقه از دست ارتش سوریه نیز وجود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала