از حمله تروریستی بالای کنسولگری هند در جلال‌آباد جلوگیری شد

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: نیروهای امنیت ملی افغانستان دو تن از تروریستان را که می‌خواستند بالای کنسولگری هند در شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار، در شرق این کشور دست به حملات تروریستی بزنند، بازداشت کرده‌اند.

اداره امنیت ملی می‌گوید این تروریستان که نصرالله و عبیدالله نام دارند، قصد داشتند بالای کنسولگری هند در ننگرهار حمله کنند.

به گفته اداره امنیت ملی، از نزد تروریستان بازداشت شده پنج کیلوگرام مواد «واتر جیل» پانزده کیلوگرام مواد انفجاری پوتاشیم کلوراید، نه عدد بمب دستی، یک حلقه ماین خودساخت، شش عدد کپسول برقی، دو عدد ریموت کنترول، یک دستگاه «جی‌پی‌اس»، یک پایه مخابره، یک قاب دوربین هاوان، یک قاب دوربین درازنوف، یک مسند دهشکه، دو متر فلیته انفجاری و مقداری دیگر از مهمات بدست آمده است.

به گفته اداره امنیت ملی، تروریستان بازداشت در جریان تحقیقات ابتدایی اعتراف کرده که قبلا نیز دو تن از تاجران ملی بنام‌های حاجی دادگل و عرفان‌الله را ربوده و در بدل رهایی آنان پنج میلیون دالر امریکایی درخواست کرده بودند.

اداره امنیت ملی افغانستان در باره این که تروریستان بازداشت مربوط به کدام گروه‌ تروریستی هستند جزییاتی ارایه نکرده است.

کنسولگری هند در شهر جلال آباد، در ماه مارچ سال گذشته نیز هدف حمله چند مهاجم مسلح قرار گرفت. در حمله سال گذشته بیش از بیست نفر کشته و زخمی شدند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала