امریکا امکان توسعه تحریمات علیه روسیه را ندارد

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
Bloomberg: امریکا امکانات اتخاذ تحریمات جدید علیه روسیه را از دست داده است که باید در مقابل فعالیت روسیه در سوریه اتخاذ میکرد.

نشریه یادآور میشود،  قصر سفید نوع تحریمات جدید به مثابه فشار بر روسیه را بررسی میکند. اما جان کری وزیر خارجه امریکا در این ارتباط معلومات نداده است و اعضأ اتحادیه اروپا در هفته گذشته در ارتباط تشدید تحریمات علیه روسیه به توافق نرسیدند.

مایکل کوفمان کارمند علمی انستیتوت کینن در واشنگتن در این مورد میگوید: «رئیس جمهور حق اتخاذ تحریم علیه روسیه را دارد، اما در روسیه به جز از باغبان های کرملین دیگر کسی نمانده است که تحت تحریم امریکا قرار گیرد».

باید تذکر داد که تحریمات علیعه کمپی های اقتصادی و اتباع روسیه تاثیر نگذاشت، که حتی چند قبل امریکا مجبور شد یک قسمت از قیودات خود را علیه "روس ابرون اکسپرت" روسیه ملغا قرار دهد تا پرزه جات هلیکوپتر می —17 را برای قوای هوائی افغانستان خریداری نماید.

امریکا میتوانست تحریمات جدی چون منع خرید اوراق قرضه دولتی روسیه و یا منع فعالیت سیستم روابط بین بانک ها SWIFT را علیه روسیه اتخاذ نماید که به اقتصاد اروپا و جهان تاصیر منفی میگذاشت. اما چنین نکرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала