سفر غیرمنتظره اشرف‌غنی به قطر

© Photo / ارگ سفر غیرمنتظره اشرف‌غنی به قطر
سفر غیرمنتظره اشرف‌غنی به قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان به صورت غیرمنتظره در راس یک هیات عالی رتبه دولتی به قطر رفته و با برخی از مقام‌های آن کشور دیدار و گفتگو کرده است.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که آقای غنی بعد از ظهر سه‌شنبه به منظور ابراز غم‌شریکی به مناسبت درگذشت امیر پیشین قطر به دوحه رفته بود و در دیدار با مقام‌های ارشد آن کشور در باره گسترش روابط و همکاری‌های میان افغانستان و قطر نیز گفتگو کرده است.

دفتر ریاست جمهوری خبر سفر آقای غنی را پس از پایان سفرش به قطر اعلام کرده است. اقای غنی در این سفر با معاون امیر قطر و همچنین وزیر خارجه آن کشور دیدار و گفتگو کرده است. دفتر ریاست جمهوری می‌افزاید که وزیر خارجه قطر در این دیدار اعلام کرده که دوحه در زمینه تامین صلح در افغانستان آماده هرنوع همکاری است.

این سفر چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که معصوم ستانکزی رییس اداره امنیت ملی افغانستان با برخی از رهبران گروه طالبان در دفتر سیاسی این گروه در دوحه در باره آغاز گفتگوهای صلح میان دولت و طالبان گفتگو کرده است. این دیدار  و گفتگو به صورت پنهانی انجام شده و جزییات بیشتری در باره آن منتشر نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала