اردوغان: مرکز سازمان ملل باید استانبول باشد

© REUTERS / Umit BektasTurkish President Tayyip Erdogan addresses the audience during a meeting in Ankara, Turkey, October 3, 2016. Picture taken October 3, 2016.
Turkish President Tayyip Erdogan addresses the audience during a meeting in Ankara, Turkey, October 3, 2016. Picture taken October 3, 2016. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای مکتوب درباره هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس سازمان ملل نوشت، استانبول باید مرکز سازمان ملل باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا به استناد از روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفته است: پس از آنکه ترکیه کمک مالی خود را در سال‌های اخیر به سازمان ملل بیشتر کرده حالا به دنبال این است که استانبول را مرکز سازمان ملل کند. استانبول می‌تواند اهداف و ماموریت‌های سازمان ملل را تحقق بخشد.

وی در ادامه این بیانیه مکتوب آورده است: ما بر این باوریم که استانبول با تاریخچه خود، غنای فرهنگی، موقعیت استراتژیک و زیبایی‌های طبیعی می‌تواند همکاری مناسبی با سازمان ملل داشته باشد و اهداف و ماموریت‌های این سازمان را محقق کند. جهان بزرگتر از پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل است.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: ما تلاش‌های خودمان را برای تحقق این روند ادامه می‌دهیم. ترکیه یکی از مدافعان سازمان ملل است و به ارزش‌های آن احترام می‌گذارد چون این سازمان از زمان تاسیس اقدام به برقراری صلح و ثبات در جهان کرده و در روندهای میانجی‌گری در سطح بین‌الملل حضور داشته است.

اردوغان در پیام خود همچنین درباره مساله حضور مهاجران سوری در ترکیه مطالبی را مطرح کرده و آورده است: با توجه به کمک‌های انسانی به سه میلیون آواره سوری و عراقی، ترکیه نماد وجدان جهانی است. نخستین نشست جهانی کمک‌های بشردوستانه در 23 و 24 مه سال جاری میلادی در ترکیه برگزار شد که نشان از حساسیت کشور به تراژدی‌های بشری دارد. من امیدوارم این اقدامات به سازمان ملل کمک کند تا صلح و عظمت را به جهان بیاورد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала