افزایش حملات هوایی امریکا در افغانستان

© Sputnik / Владимир Пироговطیاره ترانسپورتی نظامی امریکا
طیاره ترانسپورتی نظامی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این در حالی است که نیروهای امریکایی و ناتو در پایان سال 2014 میلادی، پایان مأموریت نظامی‌شان در افغانستان را اعلام کردند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گلوب اند میل، تعداد حملات هوایی امریکا در افغانستان از اول سال 2016 میلادی تاکنون از مجموع این حملات در سال گذشته نیز عبور کرد.

به گفته مقامات نظامی امریکا، نیروهای این کشور در سال 2016 میلادی حدود 700 حمله هوایی انجام دادند در حالی که در سال گذشته میلادی، این تعداد 500 حمله هوایی گزارش شده بود.

این مسئله نشان می‌دهد که نیروهای امریکایی نسبت به آنچه اعلام شده بود، در عملیات‌های نظامی در افغانستان نقش پررنگ‌تری دارند.

Перевозка жертвы взрыва в Пакистане - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان از هند و افغانستان پیش امریکا شکایت کرد

این در حالی است که نیروهای امریکایی و ناتو در پایان سال 2014 میلادی، پایان مأموریت نظامی‌شان در افغانستان را اعلام کردند و مأموریت غیرنظامی با نام «حمایت قاطع» برای آموزش، مشاوره و پشتیبانی نیروهای افغان را آغاز کردند.

براساس طرح اوباما مبنی بر خروج نیروهای خود از افغانستان قرار بود که تا پایان سال 2016 میلادی تمام انها  از افغانستان خارج شوند.

وزارت دفاع: در اردو سرباز خیالی نیست - اسپوتنیک افغانستان
نماینده مجلس امریکا: در مورد سربازان خیالی در ارتش افغانستان باید با جدیت عمل شود

اما پس از چندی تصمیم اوباما مبنی بر خروج کامل از افغانستان عوض شد و قرار شد پس از سال 2016 میلادی 5500 نیروی امریکایی در افغانستان باقی بمانند.

چندی بعد اخباری منتشر شد که براساس آنها باقی ماندن تعداد فعلی نیروهای امریکایی در افغانستان (9800) مطرح شده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала